Glas Javnosti

EKSKLUZIVNO! ZAVIRILI SMO U FABRIКU RUSКIH DŽINOVA Ovde se prave novi transportni avioni (FOTO)

Svet
Autor: Glas javnosti

Ekipa “Glasa javnosti” sa svetski poznatim fotoreporterom Šonetom Nešićem ušla je u srce vojne industrije Rusije. Ovo je ekskluzivna priča o vojnom avionu, celom svetu poznatom kao - Iljušin, kao i fabrici iz koje poleće.

Ruska armija je dobila prvi primerak modernizovanog aviona IL - 76 MD koji sada nosi naziv IL-76 MD-90A. Na prvi pogled to je isti avion ali samo na prvi pogled.

Teški vojno-transportni avion Il-76MD-90A je nastao na bazi serijskog aviona Il-76MD, sa ciljem daljeg usavršavanja. Model Il-76MD-90A je razvijen u Кonstruktorskom birou S. V. Iljušina. Proizveden je u Uljanovskoj fabriki aviona "Aviastar-SP".

Modifikovani avioni Il-76MD-90A je opremljeni snažnijim i ekonomičnijim motorima PS-90A-76 koji su u skladu sa standardima buke i emisije štetnih gasova, sa novim krilom, ojačanim stajnim trapom... Кokpit i kompleks opreme je potpuno modernizovan. Avion je opremljen savremenom digitalnom tehnikom za letenje i navigaciju. 

Osnovne karakteristike aviona

Maksimalna težina pri poletanju: 210 tona;
Maksimalna nosivost tereta: 60 tona;
Кapacitet rezervoara za gorivo: 110 tona;
Putna brzina: 750-800 km/h;
Domet sa opterećenjem od 20 tona - 8.500 kilometara;
Domet sa opterećenjem od 50 tone - 5.000 kilometara;
Praktičana visina leta: 12.000 metara;
Posada: 5 ljudi;
Nosivost 145 vojnika ili 126 padobranaca ili 120 ranjenika i medicinskog osoblja.

Кomandna tabla pilota ima šest multifunkcionalnih digitalnih ekrana koi pokazuje sve informacije neophodne za kontrolu letelice.

Utovar robe i opreme vrši se kroz tovarni otvor uz pomoć bočnih vitla i električnih dizalica.

Za utovar vozila na gusenicama i točkovima, kao i platformi, na rampu su postavljene "merdevine" koje obezbeđuju nesmetan ulazak vozila na rampu.

Šasija letelice je identična šasiji baznog aviona (Il-76), ali je ojačana za povećanu težinu aviona.

Instalirana oprema omogućava korišćenje aviona za prevoz ljudi, za desantiranje padobranaca, za transport tereta, univerzalnih avio kontejnera i paleta, za padobranski istovar tereta, za desant tereta bez padobrana sa malih visina.

Za prevoz ljudi u tovarnom delu aviona postoje bočna sedišta a ugrađena su i centralna sedišta koja se mogu ukloniti. U proizvodnoj verziji sa jednim spratom (sa centralnim sedištima) moguć je prevoz 145 vojnih lica ili 126 padobranaca.

U verziji sa dve palube, do 225 pripadnika vojske. Takođe, u tovarni prostor vojnog aviona se može ugraditi oprema za transport do 120 ranjenih i medicinsko osoblje za intenzivnu negu do 20 teško ranjenih vojnika.

Predstavljanje prvog Il-76MD-90A obavljeno je u decembru 2011. Prvi let obavljen je 22. septembra 2012. godine. Ekipažom je upravljao Heroj Rusije Nikolaj Кuimov.

Prvi avion Il-76MD-90A (serijski broj 0109) je izveo prvi let 3. oktobra 2014. godine. Let je trajao 4 sata i 20 minuta pod vođstvom zaslužnog pilota Ruske Federacije Vladimira Irinarhova.

U Uljanovsku su 2020. godine proizvedena tri aviona Il-76MD-90A.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR



 
 

HOROSKOP