Glas Javnosti

Disney se udružio sa najbogatijim čovekom u Aziji: Pokreću veliki novi medij

Svet
Autor: Glas javnosti

Disney udružuje snage sa najbogatijim čovekom u Aziji, Mukešom Ambanijem, kako bi stvorio novog medijskog giganta u Indiji koji bi trebalo da broji 750 miliona domaćih gledalaca.

,,Reliance Industries“ Mukeša Ambanija i Disney su kombinovali svoje digitalne striming platforme i 100 TV kanala u zemlji u zajedničkom poduhvatu vrednom oko 8,5 milijardi dolara, saopštile su kompanije.

Razgovori o potencijalnom dogovoru se odvijaju već neko vreme, dok se Disney trudio da iskoristi priliku koju pruža nacija od više od milijardu ljudi u kojoj se govori engleski. Kompanija se takođe suočava sa mnoštvom problema kod kuće.

Gigant je napravio veliki prodor u zemlju 2019. godine, kada je kupio većinu 21st Century Fox-a, uključujući njegovu ogromnu mrežu Star India.

Vlasništvo nad novim medijskim gigantom

,,Reliance“ će posedovati nešto više od 63 odsto novog entiteta, uglavnom preko svoje podružnice Viacom18, dok će Disney držati ostatak.

„Ovo je značajan sporazum koji najavljuje novu eru u indijskoj industriji zabave“, rekao je Mukeš Ambani, čija velika poslovna imperija vredi više od 236 milijardi dolara i obuhvata maloprodaju, tehnologiju i obnovljivu energiju.

Njegova supruga Nita M. Ambani biće postavljena na predsedavajuću poziciju u zajedničkoj kompaniji, koja kombinuje Diznijeve „cenjene filmove i serije“ sa „renomiranim produkcijama i sportskom ponudom“ Viacom18, saopštile su kompanije, dodajući da će poduhvat takođe služiti indijskoj dijaspori širom sveta.

Indija je najnaseljenije tržište na svetu i mi smo uzbuđeni zbog mogućnosti koje će ovo zajedničko preduzeće pružiti za stvaranje dugoročne vrednosti za kompaniju“, rekao je izvršni direktor Diznija Bob Iger.

Disney spašava svoj indijski san

Disney se suočio sa višestrukim izazovima u Indiji, koja može da se pohvali živahnim medijskim i zabavnim sektorom.

Kompanija je bila posebno teško pogođena 2022. godine nakon što je izgubila digitalna prava za strimovanje izuzetno popularnih mečeva indijske Premijer lige u kriketu.

Diznijeva aplikacija za striming u Indiji, Hotstar, od tada je izgubila milione pretplatnika i pretrpela je još jedan udarac prošlog marta kada je prestala da strimuje HBO sadržaj.

Nedeljama kasnije, Warner Bros. Discovery, matična kompanija i HBO-a i CNN-a, prebacila je svoj sadržaj u Ambanijev JioCinema, vodeći sa sobom indijske gledaoce hit serija kao što su ,,Game of Thrones” i ,,Succession”.

Zarada Diznija

U svojoj poslednjoj finansijskoj godini koja se završava u septembru, Disney je zaradio prihod od samo 66 centi u proseku po Hotstar pretplatniku — što je manje sa 88 centi u 2022. i u poređenju sa 5,93 dolara za pretplatnika koji nije iz SAD na Disney+, prema godišnjem izveštaju.

Broj pretplatnika na Hotstar-u pao je za 39 odsto na 37,6 miliona tokom poslednje finansijske godine.

Bob Iger je rekao da posao sa Diznijem dobro napreduje u Indiji, ali da su ostali delovi njegovog poslovanja u zemlji u poteškoćama, piše CNN.

„Imamo priliku da ojačamo. Želeli bismo da ostanemo na (indijskom) tržištu“, napomenuo je on.

Dogovor sa jednim od najbogatijih indijskih konglomerata omogućava Dizniju da postigne te ciljeve, smatraju analitičari.

Glas javnosti /B10S 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR