Glas Javnosti

AMAZON I DALJE NAJVREDNIJI SVETSKI BREND: Evo koji ga PRATE U STOPU!

Svet
Autor: Glas Javnosti

Prema najnovijoj rang listi 100 najvrednijih svetskih brendova i dalje prvu poziciju zauzima Amazon, a za njim slede Epl (Apple) i Gugl (Google). Ukupna vrednost najcenjenijih svetskih robnih marki premašila je rekordnih 7 biliona dolara.  

Ovu rang listu najvrednijih svetskih brendova svake godine predstavlja istraživačka kompanija Кantar BrandZ koja ukazuje da je ukupna vrednost svih 100 brendova porasla čak za 42 odsto u odnosu na 2020. Godinu. 

Pri tome je vrednost Amazona povećana u odnosu na prošlu godinu čak za 64 procenta na 684 milijarde američkih dolara. Nakon što je prvi put ušao na ovu prestižnu rang-listu, 2006. godine, vrednost brenda Amazon porasla je za skoro 268 milijardi dolara ove godine. Tako je Amazon, koji je 1994. godine kao internet prodavnicu osnovao Džef Bezos (Jeff Bezos) postao prva svetska robna marka vrednija od pola biliona dolara. Drugo mesto među brendovima vrednijim od pola biliona američkih dolara je Epl, osnovan 1974. godine, čija vrednost robne marke danas premašuje 612 milijardi dolara.

 

 

Prednjače Američki, Kineski i Evropski brendovi

 

Američke robne marke čine 74 procenta ukupne vrednosti brendova na rang listi,  Kineski brendovi 14, a evropski osam odsto. Pre deset godina, kineski brendovi činili su 11, a evropski 20 procenata, saopštio je Kantar. 

Najveća evropska marka je proizvođač luksuznih artikala Luj Viton (Louis Vuitton) na 21. mestu, a sledi nemačka grupa softverske opreme SAP na 26. mestu. Jedini britanski brend na listi je Vodafon i to na 60. mestu, objavile su svetske agencije.

 

 

Tesla je najbrže rastući brend i najvrednija marka automobila

 

Pod rednim brojem 47, na ovoj bilionskoj brend listi, jeste kompanija Tesla Ilona Maska, osnovana 2003. godine, koja je time ujedno postala i najvrednija marka automobila na svetu.

Brend Tesla je povećao svoju vrednost za 275 procenata na 43 milijarde dolara, što je više nego duplo u odnosu na prošlu godinu.

 

Svoju vrednost u 2021. godini udvostručili su u odnosu na lane i kineski brendovi: proizvođač likera Moutai, na 11 mestu sa 109 milijardi dolara, internet prodavci Meituan (br.34, 52 milijarde dolara) i Pinduoduo (br.81, 22 milijarde dolara), dok je društvena mreža TikTok zauzela 45. Poziciju sa 44 milijarde dolara vrednim brendom.

Rang lista pokazuje i da se vrednost kineskih brendova, koja je već premašila vrednost najvećih marki u Evropi, znatno povećava. „Kineski brendovi se kreću polako, ali stabilno i postigli su značajan napredak, sve više kompanija koristi sopstveni tehnološki razvoj kako bi pokazalo svoju sposobnost prilagođavanja glavnim trendovima koji oblikuju Kinu i globalno tržište“, izjavio je Grejam Staplherst (Graham Staplehurst), direktor globalne strategije Kantar BrandZ-a.

  

 

 

Na rang listi najvrednijih je 13 novih kompanija

 

13 novih učesnika pridružilo se globalnom rangiranju 2021. godine, uključujući Nvidiju, koja je na 12-toj poziciji sa vrednošću Brenda od 105 milijardi dolara, sledi platform Zum (Zoom) koja je sa 37 milijardi dolara na 52 mestu, dok je pet pozicija ispod njega brend  AMD koga cene na 33 milijarde dolara, kao i Spotifi koji je sa 19 milijardi dolara vrednom robnom markom pretposlednji od 100 najvrednijih.

 

Četvrto mesto među najvrednijim brendovima osvojio je Majkrosoft (Microsoft) čija robna marka vredi  410,3 milijarde dolara, što je 26 odsto više u odnosu na 2020. godinu. Peti je Tencent vredan gotovo 241 milijardu ili 60 odsto više nego lane, a šesti brend po vrednosti je Fejsbuk (Facebook), vredan  226,7 milijarde dolara, ili plus 54 procenta. Sedmi je kineska internet trgovina Alibaba čiji brend vredi gotovo 197 milijardi dolara, ili 29 odsto više nego prošle godine, osma je Visa kreditna kartica koja je dostigla vrednost od 191, 2 milijarde dolara ili 2 procenta više u odnosu na 2020., deveti je Mekdonalds (McDonald's) čiji brend vredi gotovo 155 milijardi dolara, za petinu više nego lane, a deseti je Masterkard (MasterCard) čija je vrednost robne marke dostigla gotovo 113 milijardi dolara, ili četiri procenta više u odnosu na isti period prethodne godine. 

(Glas javnosti)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR