Glas Javnosti

Lego zabeležio impresivan rast

Svet
Autor: Glas javnosti

U vreme kada se kompanije koje se bave proizvodnjom igračaka bore za ostvarivanje ogromnog rasta prodaje tokom pandemije, Lego brzo raste.

Danska kompanija zabeležila je skok prihoda od 13 odsto u prvih šest meseci ove godine i nastavlja da osvaja tržišni udeo.

Nakon što je početkom 2000. bila na ivici bankrota, Lego je preoblikovao svoje poslovanje i diverzifikovao bazu kupaca, što mu je pomoglo da poveća prodaju čak i u inflacionim tržišnim uslovima. Zabeležio je pozitivan godišnji rast prihoda u svakoj od poslednjih šest godina.

Njegova strategija uključuje ulazak u svet licenciranja, pružanje usluga odraslima i deci, angažovanje u svetu digitalnih igara, partnerstvo sa studijima i streamerima kako bi Lego sadržaj približio potrošačima, kao i izgradnju proizvodnih pogona blizu distribucijskih centara kako bi se optimizovao lanac snabdevanja.

Nedavna izdanja u njegovom već isprobanom portfelju su novonagrađene „tačke strasti“, kompleti koji privlače širok spektar potrošača, od onih opsednutih franšizama kao što su Star Wars i Harry Potter do entuzijasta automobila i životinja.

-Lego je dosledno bio u suprotnosti sa trendom poslednjih nekoliko godina. Kada druge kompanije propadaju, Lego ima tendenciju da rast – rekao je glavni urednik „The Toy Book“ James Zahn.

Napomenuo je da je sposobnost Lego kompanije da bude „ispred krivulje“ omogućila da bude agilniji u vreme inflacije, dok potrošači stežu budžete, kao i da upravlja promenama u industriji filmske zabave, pa čak i pretećim povećanjem carina.

– Mislim da je, možda, celokupna priča ovde da su oni stvarno, čini se, dva do tri koraka ispred svih ostalih – naveo je Zahn.

Licenca za zabavu

Od minijaturnih modela Emerald City iz filma Wicked do verzije Enidine spavaće sobe iz Wednesday priče, pod vođstvom Džene Ortege, Lego je iskoristio pop kulturu kako bi oživeo omiljene priče obožavalaca u obliku kockica. Licenciranje je dugo bila važna strategija za kompanije za proizvodnju igračaka. Povlačenje postojećih i nadolazećih intelektualnih svojina iz filmova i televizijskih emisija omogućava robnim markama poput Lego-a da izađu u susret već angažovanim i entuzijastičnim potrošačima.

Prvo licencirano partnerstvo bilo je 1999. godine, kada se povezao sa LuKas filmom kako bi predstavio setove Star Wars-a. Neki od ovih kompleta bili su vezani za izdanje Star Wars: Epizoda I – Fantomska prijetnja, dok su drugi slavili vozila i likove iz originalne trilogije filmova.

– Lego je prigrlio odrasle, mnogo pre nego što smo počeli govoriti ‘deca’, i uspeli su da to nastave na nove načine – kazao je on.

unsplash
foto: pixabay

Tokom poslednje dve decenije, Lego je radio sa stotinama drugih partnera na prevođenju filmova kao što su Harry Potter, Gospodar prstenova, Istjerivač duhova, Marvel, DC i drugih. Nedavno je kompanija lansirala komplete kao što je kuća sestara Sanderson iz Hocus Pocus.

– Za brend Lego, videli smo ogromne godine rasta. Doneli smo vrlo namernu odluku da otključamo svoj potencijal sa mnogo nove publike, udvostručimo publiku koju smo već imali i stvarno osiguramo da smo vrlo povezani – istakla je glavna direktorica proizvoda i marketinga u kompaniji Lego Džulija Goldin.

Lego se ne zaustavlja na setovima koji se temelje na franšizi.

Goldin je rekla da su prethodni automobilski proizvodi, uključujući McLaren Lego set, imali dobre rezultate u maloprodaji, dajući Lego-u samopouzdanje da uđe dublje u svet automobilskih trka.

– Uvek počinjemo sa publikom. Uvek gledamo šta deca zanimaju? I videli smo da je F1 jedna od najvećih strasti broj 1 među mlađom decom, a takođe raste globalno i privlači mnogo nove publike, posebno žena i porodica – objasnila je ona.

Privlačenje novih potrošača omogućilo je Lego kompaniji povećanje prihoda i pomoglo u stvaranju protuteže problemima u filmskoj industriji.

Veliki deo trenutnih problema u prodaji u industriji igračaka može se pripisati prekinutoj produkciji u Holivudu. Globalna pandemija, praćena radničkim štrajkovima, ostavila je Tinsel grad sa manje novih izdanja koja su mogla poslužiti kao osnova za nove igračke.

Nedostatak dečjih filmova posebno je značio da kompanije igračaka nisu proizvodile toliko novih akcijskih figurica, predmeta za igru uloga i drugih filmskih veza. Ali, u 2023. godini, Lego je ponudio 780 proizvoda, od kojih je oko 50 procenata bilo novih artikala, što je isto kao i prethodnih godina.

Zadubljivanje u digitalno

U isto vreme, Lego se proširio van svojih maloprodajnih polica. Kompanija je pokrenula nekoliko vlastitih bioskopskih produkcija, udružila se sa streamerima kao što je Disney+ kako bi prenela Marvel i Star Wars sadržaj na male ekrane, a čak je pokrenula i vlastitu vertikalu unutar popularne igre Fortnite Epic Games-a.

Portfelj koji se širi zadržao je Lego u prvom planu potrošača, dajući im alternativne načine za interakciju sa robnom markom i podstičući inkrementalne maloprodajne kupovine.

– Moramo zapamtiti da deca odrastaju. Dakle, stalno dolazi nova generacija. Mislim da ćemo u narednih pet godina videti još više digitalizacije i interaktivnosti u različitim iskustvima koja možemo stvoriti zaključila je Goldin.

Glas javnost/B10S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR