Glas Javnosti

Predstavljamo top pet trendova koji nas očekuju u 2024: Ne znamo koji je bolji i zanimljiviji

Putovanja
Autor: Glas javnosti

Turisti ne traže luksuz, već dobre vibracije

Mnoge destinacije su konačno doživele veliki oporavak nakon nekoliko godina ograničenja putovanja koja su uticala na turizam, pri čemu su brojne zemlje postavile nove turističke rekorde.


Neki od najvećih trendova putovanja u 2023. uključivali su uklanjanje ograničenja kao što su zahtevi za vakcinom i nošenje maski, povratak krstarenja, rastuću popularnost solo putovanja i još mnogo toga.


Popularni portali za putovanja  Expedia, Hotels.com i Vrbo objavili su novi izveštaj koji sadrži top pet glavnih trendova u putovanjima, koji nas očekuju u 2024. godini.

1. Set-džetting

Jedan od glavnih trendova putovanja za 2024. je zapravo prenošenje iz 2023. godine, kada je došlo do porasta "set-džetinga“, odnosno putovanja na destinacije na kojima su snimane vaše omiljene TV emisije i filmovi.


Sicilija je bila jedna od najpopularnijih destinacija u 2023. zahvaljujući, između ostalog, popularnosti hit TV serije "Beli lotos", a očekuje se da će Tajland biti popularno žarište 2024. jer se tamo održava treća sezona, koja izlazi sledeće godine.

Zemlje i mesta koji su popularni zbog serija i flmova snimanim u njima:

  • Tajland - "Beli lotos“, treća sezona
  • Rumunija - "Sreda“, druga sezona
  • Malta-  "Gladijator 2“
  • Pariz - "Emili u Parizu“, četvrta sezona
  • Škotsko gorje - "Outlander“
  • Londont i Vindzor - "Kruna“, šesta sezona
  • Koreja - "Swuid Game", druga sezona
  • Grčka - "Argille“

2. "Djup" destinacije

Engleska reč "djup" je sve popularnija u svetu i obuhvata jeftiniji ekvivalent, odnosno duplikat koji je pristupačna zamena za prestižne artikle iz luks kategorije. U 2024. putnici koji vode računa o budžetu će, dakle, tražiti pristupačnije alternative, ili "dupe“ (eng. duplikat) za popularne destinacije koje su skupe i pretrpane.

Neki primeri "dupe" destinacija uključuju:

  • Paros, Grčka (dupe za Santorini)
  • Liverpul, Engleska (dupe za London)
  • Tajpej, Tajvan (dupe za Seul)
  • Memfis, Tenesi (prevara za Nešvil)
  • Pataja (dupe za Bankok)
  • Pert (dupe za Sidnej)
  • Palermo (dupe za Lisabon)
  • Kvebek (dupe za Ženevu)

Dupe destinacije nude sličnu atmosferu i iskustvo sa nižom cenom. Pored toga, reč je o manje posećenim destinacijama koje ne doživljavaju negativne efekte prekomernog turizma kao njihove popularnije kolege.


3. Koncertni turizam

Putovanja zasnovana na koncertnim turnejama bilo je ogromno u 2023. godini, a očekuje se da će dalje rasti u 2024, pri čemu je 70 odsto putnika izjavilo da im nije problem da putuju van grada na koncert. Još 40 odsto odsto njih reklo je da bi iskoristilo koncert u drugom gradu kao priliku da istraže i novu destinaciju.


4. Vajb čekin

Posebno nov i zanimljiv trend putovanja za 2024 ima zanimljivo ime "vajb čekin", a odnosi se na ubrajanje paramatara "dobrih vibracija“ koje putnici traže kada rezervišu hotel.


To znači da gosti ne samo da se bave ocenom hotela ili pogodnostima koje nudi, već pažnju opklanjaju opštoj atmosferi smeštaja. Recenzije gostiju u kojima se pominje reč "vajb“ ove godine su porasle za više od 1.000 odsto, što pokazuje da je to nešto što je sve važnije za putnike.

Iako je samu reč "vajb" pomalo teško ih je definisati, mnogi gosti je povezuju s gostoprlmljivom uslugom za korisnike, dizajnom enterijera, osvetljenjem i muzikom u hotelu. Svi ovi elementi doprinose celokupnom ambijentu hotela. Iako na prvi pogled mogu izgledati kao male stvari, ovo su elementi koji zaista mogu učiniti vaš boravak nezaboravnim.

5. Putovanja s povodom

Jedan od najvećih trendova u putovanjima za sledeću godinu se odnosi na to da putnici traže bilo kakav izgovor da rezervišu putovanje s prijateljima, porodicom ili nekom njima bitnom osobom. Putovanja se sve više vezuju za proslavu posebnih prilika. I ovde ne govorimo samo o medenom mesecu ili rođendanskim putovanjima.


Bebimun (poslednji odmor pre nego što dobijete bebu), papimun (poslednji odmor pre nego što dobijete štene), devojačke i momačke večeri, te godišnjice su neki od popularnih razloga za putovanje. Proslave vezane za posao su takođe u trendu, a putnici rezervišu putovanja u znak sećanja na dobijanje novog posla, unapređenje, napuštanje posla ili odlazak u penziju.


Glas javnosti/D03S 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR