Glas Javnosti

Srbija prvi put na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu

Društvo
Autor: Glas javnosti

Na svetskom gejming sajmu “Gamescom” koji se održava u Kelnu od 23. do 27. avgusta, Srbija će prvi put imati nacionalni štand, najavila je danas Privredna komora Srbije (PKS).

Kako se navodi, u okviru ove vodeće svetske biznis platforme posvećene gejming industriji svoja dostignuća, u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), uz podršku PKS i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), predstaviće devet kompanija.

To su: “Two Desperados”, “Art Bully”, “Gamebizz Consulting”, “Spring Onion Studio”, “Digital Asset Tailors”, “Onyx Studio”, “Fortuna Esports”, kao i studiji “Shosha Games” i “Phobos”.

PKS navodi u saopštenju da ove firme ne proizvode samo igre, već se bave e-sportom, prave trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsaltingom u oblasti marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga.

Pod sloganom “The New Frontier of European Game Dev”, u fokusu našeg predstavljanja, kako piše u saopštenju, biće afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globlanim igračima.


Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS-a Mihailo Vesović kazao je da to udruženje privrednika podržava nastup srpskih gejm developera na najvećem globalnom sajmu, jer je prepoznala važnost gejming industrije u okviru brzorastućeg IT sektora.

“Ono što ovu industriju čini posebno važnom je činjenica da u okviru nje rade i mnoge struke koje ne povezujemo direktno sa informacionim tehnologijama, poput psihologa, scenarista, muzičkih i likovnih umetnika, dizajnera i drugih”, kazao je on.

Vesović je naveo i podatak da o potencijalu gejming industrije Srbije, koja je već regionalni lider, najbolje govori podatak da je prošle godine 15 najvećih domaćih gejming kompanija prihodovalo čak 150 miliona evra, a video igre proizvedene u Srbiji u 2022. igralo je više od 100 miliona ljudi širom sveta.

PKS navodi i da je “Gamescom” u Kelnu prošle godine imao 265.000 posetilaca iz 100 zemalja, 1.100 izlagača iz 53 zemlje i 230 miliona pregleda online sadržaja tokom samog sajma.

Naglašava se i da je pored konferencije GDC u San Francisku i Tokyo Game Show u Japanu, ovo jedan do tri ključna globalna događaja za gejming industriju koja je pre nekoliko godina višestruko prevazišla, ukupnu vrednost filmske i muzičke industrije zajedno.

Prema podacima PKS, srpske kompanije su do sada individualno posećivale sajam i ponekad nastupale na njemu, ali Srbija ove godine prvi put ima organizovani nastup.

PKS u saopštenju ističe da gejming industrija Srbije zapošljava oko 2.500 stručnjaka iz najrazličitijih branši, a samo ove godine potrebno je 330 novih zaposlenih.

Dodaje i da su više od polovine svih igara originalna intelektualna svojina, a sve više ima i pružaoca usluga koje su specifične za gejming industriju.

Glas javnosti/V07S 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR