Prema oceni TS ova kampanja je bila najskuplja u zadnjih 18 godina, a na nju je potrošeno nešto više novca nego pre dve godine. Građani Srbije će ovu kampanju platiti 15,7 miliona evra iz budžeta Republike Srbije.
Za TV oglašavanje (ne računajući lokalne TV stanice), prema proceni TS, potrošeno 6,9 miliona evra. Od toga SNS oko 4,1 milion evra. pic.twitter.com/EU4Ls5UVbr
— Transparency Serbia (@TransparencySer) April 6, 2022
Programski direktor TS Nemanja Nenadić naglašava da je novi zakon o finansiranju političkih aktivnosti išao na ruku onima koji su imali kandidate za parlament, ali ne i predsedničkog kandidata, kao i da će oni dobiti više novca nego da je ostao stari zakon.
Posmatrajući ulaganje u televizijsko oglašavanje lako se izvodi statistika da je vrednost kampanje, govoreći u ukupnim brojevima, dosegla gotovo sedam miliona evra. Na prvom mestu je SNS, a sledi ga SPS. Najveći deo oglašvanja otišao je na TV Pink odnosno oko 2,6 miliona evra dok su RTS i Hepi dobili 1,8 miliona evra odnosno 1,2 miliona evra.
Vrednost oglašavanja po TV stanicama - najviše za Pink, RTS na drugom mestu. pic.twitter.com/KodKthcHgl
— Transparency Serbia (@TransparencySer) April 6, 2022
Za oglašavanje na Fejsbuku potrošeno 381.000 evra. SNS "bustovala" oglase sa 263 evra u proseku. Ukupno gotovo 200.000 evra. Na drugom mestu je SVM sa 31.700 evra.
Za oglašavanje na FB potrošeno 381.000 evra. SNS "bustovala" oglase sa 263 evra u proseku. Ukupno gotovo 200.000 evra. Na drugom mestu je SVM sa 31.700 evra.
— Transparency Serbia (@TransparencySer) April 6, 2022
Sa 35.000 evra promovisani oglasi bez oznake političkog subjekta koji veličaju gradsku vlast ili su protiv opozicije. pic.twitter.com/R96tHDyldA
Sa 35.000 evra promovisani oglasi bez oznake političkog subjekta koji veličaju gradsku vlast ili su protiv opozicije.