Nakon svega, bilo je samo pitanje vremena kada će se online trgovina preneti i na sferu polovnjaka. I zaista, trend online kupovine toliko je uzeo maha, da se na pojedinim tržištima ljudima nudi mogućnost da kupe polovne automobile online - bez mogućnosti da ih vide uživo i isprobaju u vožnji.
Međutim, postavlja se pitanje zašto bi se neko odlučio da korišćeno vozilo kupi na ovaj način i da li je dobri stari odlazak u prodajni salon ili na auto-plac nezamenjiv?
I jedan i drugi način kupovine imaju svoje prednosti i mane. Većina ljudi ipak će radije otići u prodajni salon ili na auto-plac, nakon što na oglasu pronađu željeni automobil.
Kupce naravno privlači to što automobil mogu da vide uživo i što mogu da sednu u njega, a u većini slučajeva i da ga provozaju, pre donošenja konačne odluke o kupovini.
Tu je i razgovor uživo sa prodavcem, tokom kojeg možete saznati dodatne informacije o vozilu, ali i proceniti da li osoba koja prodaje odaje utisak ozbiljnosti i profesionalnosti.
Međutim, za neke ljude su odlasci u prodajne salone i obilasci auto-placeva, te dugotrajni razgovori sa prodavcima ili prodajnim savetnicima isuviše staromodan i zamoran način kupovine, koji žele da izbegnu.
Osim toga, za razliku od kupovine na licu mesta, prilikom online trgovine nema pritiska od strane prodavca, pa kupac ima dovoljno vremena da online pregleda sve modele automobila za koje je zainteresovan i da na miru prouči njihove karakteristike kako bi hladne glave razmislio o svojoj odluci.
S obzirom da većina ljudi ističe probnu vožnju automobila kao nezamenjivu prednost offline kupovine automobila, ključno je da prodavac ponudi neku vrstu garancije u slučaju online opcije, a to je u ovom slučaju mogućnost da kupac vrati automobil nakon izvesnog vremena ukoliko nije zadovoljan vozilom i da dobije svoj novac nazad.
Kada bi opcija kupovine polovnih vozila preko Interneta bila dostupna i u Srbiji, da li biste bili spremni da na taj način kupite svoj automobil i pod kojim uslovima?
(Izvor B92)