Glas Javnosti

Glavni grad Crne Gore uskoro dobija pametne semafore

Okruženje
Autor: Glas javnosti

Podgorica radi na modernizaciji saobraćajnog sistema, a u prvoj fazi planirano je uvođenje sistema adaptibilnog upravljanja na deset raskrsnica u gradu.

Naime, preduzeće Komunalne usluge iz Podgorice raspisalo je javni poziv za projektovanje i izradu adaptibilnog upravljanja saobraćajem u centralnoj gradskoj zoni. Kako je navedeno, reč je o implementaciji prve faze sistema adaptibilnog upravljanja saobraćajnom svetlosnom signalizacijom na semaforizovanim raskrsnicama u Podgorici, na osnovu projektnog zadatka sa pripadajućim prilogom koji su sastavni deo tenderske dokumentacije, piše eKapija.

U ovoj fazi planirano je unapređenje saobraćajnog sistema na raskrsnicama R1-Trgovinska škola, R2-Tuški put, R3-Gintaš, R4-Ei Niš, R14-Pobjeda, R30-Gradski, R33-Trgovinska 2, R36-Union Bridge, R39-Sportski Centar i R41-Mex Centar.

Vrednost tendera je 584.916 evra sa uračunatim PDV-om. Rok za završetak posla je 90 kalendarskih dana od potpisivanja sa ugovora sa izvođačem. Ponude se dostavljaju najkasnije do 4. novembra do 12 sati.

U projektnoj dokumentaciji naznačeno je da se Grad Podgorica suočava sve većim izazovima u oblasti saobraćaja, usled kontinuiranog porasta broja vozila, širenja urbanih zona i povećanja dnevnih migracija unutar grada. Ove promene dovode do značajnih saobraćajnih zagušenja na ključnim raskrsnicama, što negativno utiče na efikasnost kretanja vozila i pešaka, te dovodi do produženja vremena čekanja, naročito u vreme saobraćajnih špiceva. Istovremeno, povećava se i broj saobraćajnih incidenata, što dodatno otežava situaciju u saobraćaju.

“Trenutni model upravljanja svetlosnom signalizacijom u Podgorici zasnovan je na fiksnim režimima rada semafora, gde su signalni planovi prilagođeni različitim delovima dana (jutarnji i popodnevni špic, noćni režim). Međutim, ovakav pristup ima značajna ograničenja, jer ne uzima u obzir stvarno stanje saobraćaja na raskrsnicama u realnom vremenu. Fiksni režimi rada semafora često ne odgovaraju dinamičkim promenama u saobraćajnim tokovima, što rezultira nepotrebnim čekanjem vozila na raskrsnicama, povećanjem gužvi, te smanjenjem efikasnosti protoka saobraćaja”, pojašnjeno je.

Kako bi se odgovorilo na ove izazove i unapredio celokupni saobraćajni tok u gradu, Grad Podgorica planira implementaciju adaptibilnog sistema upravljanja svjetlosnom signalizacijom.

“Ovaj sistem omogućava prilagođavanje signalnih parametara u realnom vremenu, na osnovu podataka prikupljenih sa terena pomoću senzora i kamera. Adaptibilni sistem je dizajniran da reaguje na trenutne saobraćajne uslove, optimizujući vrijeme trajanja signalnih faza semafora u zavisnosti od opterećenja na svakom prilazu raskrsnici”, navodi se u dokumentu.

Instaliranjem ovakvog sistema, cilj je smanjiti zagušenja, poboljšati efikasnost protoka vozila i povećati bezbednost učesnika u saobraćaju.

“Prva faza projekta obuhvata implementaciju adaptibilnog sistema upravljanja saobraćajem na mreži od deset raskrsnica u gradu. Ova mreža je pažljivo odabrana na osnovu analize saobraćajnih tokova i identifikovanih kritičnih tačaka gde su zagušenja najizraženija”, stoji u tenderu.

Implementacijom adaptibilnog sistema na ovim raskrsnicama očekuje se značajno smanjenje vremena čekanja na semaforima, optimizacija protoka saobraćaja i povećanje bezbjednosti za sve učesnike, uključujući vozače, pešake i bicikliste.

Glas agnostic /B08S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR