Autor teksta ističe da Britanci sve češće doživljavaju Hrvatsku kao skupu destinaciju, dok u Bosni otkrivaju tišinu, autentičnost i prirodne lepote poput Mostara, Sarajeva i slapova Kravice. “Bosna je opsceno lepa”, navodi jedan britanski putnik.
Prema podacima, Hrvatsku je 2024. posetilo 21,3 miliona turista, dok je Bosna zabeležila svega 1,9 miliona – ali upravo to britanski mediji vide kao prednost.
“Tri decenije nakon rata, BiH se vraća na turističku mapu Evrope – i to sa stilom”, piše Express, uz napomenu da je popularnost ove destinacije u porastu zahvaljujući TikToku i društvenim mrežama.
Ovaj tekst dolazi u trenutku kada cene u Hrvatskoj neprestano rastu, a gosti – pa i sami Hrvati – sve češće traže alternativne, pristupačnije destinacije. Britanski mediji poručuju: more i infrastruktura više nisu dovoljni – turisti traže mir, autentičnost i dobar odnos cene i kvaliteta. Ako Hrvatska ne odgovori na te izazove, deo tržišta mogao bi lako preuzeti region – pre svega BiH, Crna Gora i Albanija.
Glas javnosti/B06S