Drugarica mi je juče pokazala album sa slikama. Poklonili su joj ga njeni đaci. Sad studenti. Pravili su album 3 meseca. Svaka slika propraćena je porukom zahvalnosti za sve što je za njih, kao razredna i kao nastavnica, uradila. Rekla sam joj – to je razlog zašto radimo u školi. Razumele smo se u oduševljenju.
Moja priča, događa se isti dan, razlog je zašto odlazimo iz škole i prestajemo da bivamo nastavnicima.
Jedan roditelj mi je rekao da ne podstičem svoje učenike da čitaju, da se stiče utisak da im ne govorim o važnosti čitanja, ne uvodim dodatne knjige u postojeći školski program i čitam sirotog obimom neuglednog “Kir Janju” pored npr. monumetalnog “Tihog Dona” ili “Rata i mira”.
Reći tako nešto nastavniku koji se pre 15 dana u učionicu vratio pravo iz Amerike, sa 6 nedelja dugog stručnog usavršavanja, u najmanju ruku je nepromišljeno.
Moji učenici znaju šta je Fulbrajtova stipendija.
Znaju i koliko je retko i neobično da je dobije jedan nastavnik srpskog.
Znaju da sam stipendiju dobila jer neprekidno učim i usavršavam se.
I znaju da učenje i usavršavanje traži dobro razvijenu jednu specifičnu veštinu, a to je veština čitanja.
Zašto bi ovo vama moglo biti važno?
Desiće se npr. da ste na krovu sveta. Ostvarili ste profesionalni cilj koji je vama važan – to je krov sveta. A, ipak, pojaviće se neko ko će vam reći da ste i dalje u šupi. To je svet. Razumem dinamiku i dijalektiku.
Sinoć sam jela nutelu, iz tegle, jelovnom kašikom.
Ne preporučujem. Ali sam od krvi i mesa i ne dosežem uvek tibetanske visine mira i spokoja.
Sinoć sam požalila što radim u školi.
I to se dešava.
Glas javnosti / Detinjarije