A u slučaju naknadne implementacije u celoj zemlji, reforma će u potpunosti staviti tačku na Sjedinjene Države kao naučnu silu, tvrde oni.
O lošem kvalitetu američkog školskog obrazovanja u oblasti formalnih i prirodnih nauka (tzv. STEM: science, technology, engineering and mathematics - nauka tehnologija, inženjerstvo i mathžematika), a posebno o Kaliforniji, dugo se priča u kuloarima. Međutim, ono što vlasti "Zlatne države“ planiraju da urade sa sopstvenim školama u okviru projekta "Kalifornijaski matematički sistem" (California Mathematics Framework, CMF) od 800 stranica je zapanjujuće.
Program vodi u Novi srednji vek - uz totalnu nepismenost nižih klasa
Crni i latinoamerički školarci nisu najbolji kada je u pitanju matematika i to ih izuzetno uznemirava, kažu reformatori. Pa hajde da drastično pojednostavimo program tako da svaki učenik može da ga savlada, algebru prebaci u 9 razred i ukine napredne kurseve za navodno nadarene.
Istovremeno ćemo matematiku učiniti društveno pravednom, oslobađajući je bele dominacije, nastavljaju autori CMF -a. To je kada neko pogrešno misli da aritmetički zadatak ima samo jedan tačan odgovor, da ga treba samostalno rešiti, ili da sadržaj zadatka određuje nastavnik, a ne učenici.
"Šta to radite!" - jauču profesori u odgovoru i pišu otvorena pisma, predviđajući nepopravljivo zaostajanje Amerike u nauci. Ovaj otpor u Kaliforniji do sada je bio dovoljan samo da uspori reformu: njena sudbina će biti konačno rešena u maju 2022. godine.
Međutim, pod pritiskom „progresista“ koji svoje „transformacije“ promovišu o trošku mizantropa, je više od neke matematike. Izgleda da su zaista krenuli da SAD, a sa njima i čitavo čovečanstvo, bace u Novi srednji vek – uz totalnu nepismenost nižih klasa pobeđenih njihovim pravima i neograničenim mogućnostima nove superelite.
Poruka reformatorima: "Vi proizvodite nepravdu!"
Postoje dva otvorena pisma američkih nastavnika egzatnih nauka o planovima reformatora. Jedno je sastavljeno još u julu 2021. godine, a ispod njega danas ima 1.210 potpisa. Drugo se pojavilo početkom decembra i uspelo je da prikupi 1470 potpisnika. U pismima se reforma kritikuje sa različitih pozicija, pa se vredi upoznati i sa jednim i sa drugim otvorenim pismom.
Počnimo sa drugim, više "matematički orijentisanim” pismom.
Reforma CMF-a u Kaliforniji, kažu autori, ima za cilj sužavanje jaza u postignuću učenika. Ali, kako? Ukidanjem naprednih matematičkih kurseva u srednjoj školi, kao što je Ruska matematička škola, na primer. Cilj je hvale vredan, ali lek nije dobar, dodaju nastavnici: samo otežavate život siromašnoj deci koja idu na fakultet po STEM sistemu. Biće im teško da nauče neneaučeno, posebno u konkurenciji sa kandidatima iz inostranstva.
Osim toga, planirate da smanjite sate algebre i matematičke analize u korist "pravednije" "nauke o podacima“. Šta je ovo uopšte? Očigledno, u njenim lekcijama će se proučavati "Ekselevske" tablice, koje će zastareti pre završetka fakulteta. Ali trenutni izazovi sa kojima se suočavaju matematičari, kao i pre nekoliko vekova, zahtevaju poznavanje algebre, a ne Eksela (kompjuterskog programa - nap. prev.).
I uopšte, nije dobro ocenjivati decu jednim kriterijumom, ukazuju profesori. Škole moraju da imaju različite matematičke programe koji ciljaju na različite učenike kako bi oni najbolji mogli da ostvare svoj puni potencijal. U suprotnom ćete povećati nejednakost, a nećete je smanjiti - posebno u poređenju sa učenicima privatnih škola.
Autori prvog pisma idu još dalje u svojim rasuđivanjima.
Gradite „vrli novi svet“ na osnovu sumnjive ideologije, apeluju na reformatore CMF-a. Predlažete da se na časovima matematike udubite u ekološka pitanja, razvijete političku svest učenika i kažete im o doprinosu nauci "istorijski marginalizovanih ljudi“ - čitaj, nebelih.
Potpuno odbacujete ideju o prirodnom daru i ne verujete u talente dece. Pokušavate da iskorenite nepravdu u matematici, a u stvarnosti samo vređate decu sa nebelom boje kože. Na kraju krajeva, po vašem mišljenju, oni nemaju nikakve sposobnosti u egzaktnim naukama – stoga ti kursevi nisu potrebni! Uopšteno govoreći, idete unazad.
Matematiku nazivaju rasističkom naukom i zahtevaju da se "dekolonizuje“.
Nekome se može učiniti da potpisnici idu predaleko. Takvi treba da se upoznaju sa jednim od programa koji se pominju u CMF-u - on se zove "Put do pravedne nastave matematike“. Njeni autori matematiku direktno nazivaju rasističkom naukom i zahtevaju da se "dekolonizuje“.
Nikakva ravnopravnost neće se postići snižavanjem kriterijuma znanja u školama
Posebno su upečatljive metode ispoljavanja „premoći belaca u matematici“ na koje se ukazuje. Ovi „primeri rasizma“ vredi navesti u potpunosti. Tako:
…Perfekcionizam (Perfectionism) - kada se greška u rešavanju problema smatra problemom, a ne šansom.
Osećaj hitnosti (Sense of Urgency) - nastavnik se trudi da ispredaje svo gradivo, a na času nema vremena za zadatke.
Defanzivnost (Defensiveness) - ne uzima se u obzir pozicija učenika koji nisu shvatili gradivo.
Kvantitet iznad kvaliteta (Quantity Over Quality) - nastavnik bombarduje razred zadacima umesto da raspravlja o osećanjima koja iz njih proizilaze.
Obožavanje pisane reči (Worship of the Written Word) - ceni se samo odobrani program, pisani tekst ili objavljena knjiga.
Paternalizam (Paternalism) - nastavnik sam odlučuje šta će se učiti na času, ili smatra da ima pravo da ispravlja greške učenika.
Ili/Ili razmišljanje (Either/Or Thinking) - ako učenik ne dobije dobre ocene, onda je loš učenik.
Koncentracija moći (Power Hoarding) - nastavnik zahteva od učenika da podignu ruku, pre nego što odgovore.
Strah od otvorenog sukoba (Fear of Open Conflict) - tačni odgovori se uzimaju u obzir, netačni se odbijaju.
Individualizam (Individualism) – zadatak iz matematike treba rešavati samostalno, a ne kolektivno.
Samo jedan pravilni način (Only One Right Way) - problem ima samo jedno tačno rešenje.
Progres je povećanje (Progress is Bigger, More) - što više primera učenik može da reši, to bolje.
Objektivnost (Objectivity) - verovanje u objektivnost matematičkih formula, proučavanje predmeta od jednostavnog ka složenom.
Pravo na udobnost (Right to Comfort) - nastavnik nije u poziciji učenika, nije spreman da se udubi u političke probleme.
Predstavljena "lista grehova” gotovo nepromenjena luta od priručnika do priručnika posvećenog "iskorenjivanju nadmoći belaca” u raznim oblastima američkog života. Osnovna novina leži u činjenici da je skoro prvi put primenjena na matematiku.
Sav ovaj toksični bezobrazluk, po mišljenju "inovatora", trebalo bi da postane prošlost. Kao, na primer, zamenice "on" i "ona" u zadacima, umesto njih treba koristiti inkluzivni rod "oni", čak i ako se misli na jedninu. A učenici petog razreda takođe će moći da rešavaju zadatke o 10-godišnjoj transrodnoj devojčici…
Lekcija neposlušnosti
Ostaje da dodamo da program "Put ka ravnopravnoj nastavi u matematici“ promoviše nevladina organizacija (NVO) Education Trust-West, čiju matičnu kompaniju vodi Džon King mlađi, bivši ministar obrazovanja u kabinetu Baraka Obame. Program finansira Fondacija Bila i Melinde Gejts. Isti onaj koji ulaže u patente za seme i sintetičku hranu, stvara hranu od larvi i veštačkog majčinog mleka, dodeljuje stotine miliona za Kovid testove i vakcine.
Izgleda da je Bil Gejts, pristalica sistematskog smanjenja svetske populacije, spreman da ovaj cilj postigne ne samo razvojem vakcinacije ili monopolizacijom lanaca ishrane, već i totalnim uništenjem školskog obrazovanja – čak i u Americi.
Neko bi mogao reći: neka je spali čistim plamenom, tu Ameriku! Ako se Amerikancima sviđa da zbog elementarnih aritmetičkih grešaka izgube svemirske satelite vredne 125 miliona dolara, živote svojih vojnika na Bliskom istoku i od 7.000 do 9.000 pacijenata na godišnjem novu koji uzimaju pogrešno izračunate doze lekova, ko će onda biti kriv?
Nevolja je, međutim, što ovaj "matematički eksperiment“ neće ostati u Sjedinjenim Državama. Pre ili kasnije, pokušaće da to sprovedu u Rusiji kako bi oslobodili učenike od "toksičnosti” osnovnog obrazovanja i "superiornosti” nastavnika. A onda ćemo čitati poznate recepte u priručnicima "reformatora“ - o preteranom paternalizmu, neodoljivom perfekcionizmu i preteranom obožavanju pisane reči…