Glas Javnosti

Ako se pokvari aparat za kartice kada ste na kasi, evo šta treba da radite

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Iako se veliki marketi vode idejom da povećaju broj plaćanja platnim karticama, što se može primetiti i po sve većem broju kasa na kojima je moguć samo takav vid izmirenja računa, neretko se dešava da usled tehničkih problema to nije izvodljivo.

Sigurno ste makar jednom prisustvovali sceni u nekom od velikih marketa, gde kupac nakon polučasovne kupovine čeka red na kasi i kada su svi njegovi proizvodi otkucani kartica „ne prolazi“ – aparat se pokvario, loša je internet veza ili je ceo sistem trenutno u zastoju.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, ističe da su te situacije „veoma neprijatne, kao i da stvaraju nelagodu i zbog drugih kupaca“. Iako postoji zakonski način na koji oštećeni kupac može da se žali, procedura je predugačka i često bez rezultata.


-U takvim situacijama možemo samo da se pozivamo na Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Za vreme guvernera Šoškića taj deo zaštite potrošača je prebačen u zaštitu korisnika finansijskih usluga, pa je nadležnost prebačena na Narodnu banku Srbije koja potrošačke sporove prosleđuje Ministarstvu trgovine da utvrdi u čemu je problem. To je borba sa vetrenjačama. Pored neprijatnosti koju ste doživeli, vi ste izgubili i vreme, možda ste propustili važan sastanak- kaže Papović u razgovoru za Biznis.rs.

Na pitanje šta se u takvim situacijama radi sa kvarljivim proizvodima koji su ostali na kasi i ko vrši njihovu kontrolu, sagovornik kaže da „tu nema odgovora“.

-Mi možemo da izražavamo sumnju da se takva roba ne proverava, a oni tvrde da se proverava i ko će to sada dokazivati – navodi naš sagovornik i dodaje da rešenje ovakih problema vidi u „ozbiljnom inspekcijskom nadzoru“.

Sa druge strane, iz kompanije Lidl poručuju da ukoliko dođe do situacije da plaćanje karticom nije moguće iz tehničkih razloga „po hitnom postupku u saradnji sa IT sektorom pokreće se proces da se ovaj izazov reši u što kraćem roku„.


Na licu mesta, kako navode, „postavlja se obaveštenje na kase sa informacijom da trenutno nije moguće platiti račun karticom, a pušta se i identično audio obaveštenje“.

-Budući da ovakav slučaj nije čest, nezavisno od dužine trajanja – koja varira u zavisnosti od različitih okolnosti – naše kolege u prodavnicama vraćaju proizvode na njihova mesta, ukoliko nije u pitanju specifična vrsta artikla koja je kvarljiva. Tada se prate mere koje se tiču očuvanja bezbednosti proizvoda. Na primer, artikli koji su u režimu hlađenja otpisuju se kada je temperatura van granične propisane deklaracijom – navode iz ove kompanije.

Glas javnosti B010S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR