Glas Javnosti

ZAŠTO SU POLOVNJACI TOLIKO SKUPI? Koji faktori utiču na cenu polovnih automobila i kada se očekuje stabilizacija

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Romana Takov sa sajta Polovni automobili objasnila je u Danu uživo šta utiče na cenu polovnih automobila i izjavila da se stabilizacija može očekivati tek 2024. godine, ali da to zavisi od toga šta se dešava na globalnom nivou.

U odnosu na period od neke dve godine automobili su poskupeli nekih 30 odsto. Ako na primer uzmemo primer automobila koji ste kupili 2019. godine i platili ga 3.000 evra, a želite da ga prodate danas, mogli biste da ga prodate a istu cenu za koju ste ga kupili, kaže reporter N1.

Romana Takov sa sajta Polovni automobili kaže da je kompleksna tema zbog čega je došlo do rasta cena.

„Sve datira od korone, koja je dovela do nestašice mikročipova koji su neophodni za proizvodnju automobila. Kako su i Ukrajina i Rusija veoma značajna tržišta za autoindustriju, ovakva situacija može samo da intenzivira disbalans na tržištu i da ima dodatne efekte“, kaže ona.


Kako je rekla, „ponuda i tražnja diktiraju cenu“.

„Sada je ponuda novih vozila manja, ponuda polovnih je manja, samim tim im je cena veća. Mnogo neizvesnih faktora utiče na celu situaciju“, kaže ona.

Kaže da su nedavno imali i podcast na tu temu, kao i da su prognoze da „2024. godine možemo govoriti o potencijalnoj stabilizaciji“.

„Dosta zavisi i od toga šta se dešava na globalnom nivou“, kaže.

Ističe da su radili istraživanja na temu toga šta je bitno kupcima pri izboru automobila.

„Faktori su cena, godište, pređena kilometraža, marka… Tu su i redovni troškovi servisiranja, održavanja, potencijalni troškovi kvarova, koliko je vlasnika imao, sve značajniji faktor je oprema“, kaže Takov.


Govoreći o elektrifikaciji, kaže da se može reći da verujemo da idemo u tom smeru.

„Ove godine od januara do avgusta od ukupnog broja prodatih novih automobila čak 15 odsto su hibridni, što je nešto veći procenat u odnosu na prošlu godinu. Ovaj procenat postepeno raste, ali definitivno raste iz godinu u godinu“, kaže.

Na pitanje šta ljudi u Srbiji više kupuju, benzince ili dizelaše, Takov kaže da je situacija ista kao i ranije, piše N1.

„Kod polovnih automobila više od 60 odsto kupaca bira dizel, a oko 30 odsto benzin, dok je kod novih automobila situacija potpuno drugačija – 60 odsto bira benzin, a svega dvadesetak dizel. Broj hibridnih vozila raste, ali srazmerno tome pada i učešće onih sa dizel motorom“, kaže ona.

Kaže da su najprodavanije marke polovnih automobila već neko vreme iste – Folksvagen, Opel, Pežo, Audi, Reno, dok su najprodavaniji modeli Pasat, Polo, Punto, Korsa, Astra…

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR