Glas Javnosti

Vrednost je postala ključna za potrošače: Ne kupuju najjeftiniju opciju uprkos inflaciji

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Američka domaćinstva trenutno žele da dobiju najveću vrednost za svoj novac kada kupuju. To ne znači da uvek žele nešto jeftino.

Već neko vreme plaćaju više za robu i usluge zbog inflacije. Ono što se takođe dogodilo istovremeno je da su više kamatne stope učinile da se kupcima pozajmi novac – na primer kreditnim karticama – za kupovinu stvari ili otplatu mesečnih računa.

Ali čak i dok se potrošači suočavaju sa visokim cenama, oni i dalje kupuju i traže ponude. Prodavci po povoljnim cenama kao što su Walmart i Costco imali su koristi, kao što je pokazano u nedavnom nizu podataka o zaradi u prvom kvartalu u maloprodajnoj industriji.

Posao Walmarta sa popustima je cvetao dok su štedljivi kupci hrlili u njegove velike prodavnice u poslednjem kvartalu da kupe namirnice i svakodnevne potrepštine kao što su šampon, pasta za zube, ubrusi i toalet papir. Prodaja u njegovim radnjama, koje su otvorene najmanje godinu dana, porasla je za 3,8 odsto u kvartalu u odnosu na isto vreme prošle godine.

I drugi diskontni prodavci kao što su Ollie’s Bargain Outlet i Costco takođe su zabeležili porast prodaje u svojim prodavnicama u poslednjem kvartalu.

Istovremeno, postoji i drugačija vrsta traženja povoljnih ponuda.

Možda zvuči malo kontraintuitivno, ali gomila prodavnica koje su poznate po skupljim proizvodima, koji nisu baš neophodni, takođe doživljavaju procvat, piše CNN.

,,Kupovina vrednosti“

Što znači da Amerikanci i dalje troše, ali selektivno, i da „kupovina vrednosti“ za različite ljude znači različite stvari. To ne znači nužno jeftino.

„Vrednost je ključna reč za potrošače. Ali vrednost nije samo pronalaženje najniže cene. Radi se o pronalaženju proizvoda koje ljudi zaista žele i koje će iskoristiti. Tako su nestale nasumične impulsivne kupovine stvari koje će biti stavljene u zadnji deo ormana i zaboravljene, a tu su kupovine koje se više razmatraju“, rekao je Neil Saunders, analitičar maloprodajne industrije i generalni direktor kompanije GlobalData Retail, u intervjuu za CNN.

Po njegovom mišljenju, kupci su voljni da tragaju više ako osećaju da dobijaju kvalitetne proizvode koji su u trendu i koji traju dugo, čak i ako to znači da potroše malo više.

Abercrombie & Fitch je uživao u zapanjujućem porastu prodaje u istoj radnji od 21 odsto u poslednjem kvartalu jer je pogodio modne trendove za kojima žude njeni glavni mlađi kupci, kao što su široke farmerke i dobro skrojene široke pantalone.

Prodavac, koji takođe poseduje brend Hollister koji favorizuje generacija Z, po prvi put napreduje u novijim unosnim komadima odeće kao su venčanice, pa čak i pidžame, dok nastoji da postane prodavnica za sve na jednom mestu.

Porast prodaje

Gap Inc, čiji brendovi uključuju Gap, Old Navy, Banana Republic i Athleta, zabeležio je porast prodaje u prodavnicama koje su otvorene najmanje godinu dana po prvi put nakon nekoliko godina u svom poslednjem kvartalu za sva četiri brenda pod novim izvršnim direktorom Ričardom Diksonom, koji je preuzeo dužnost prošlog avgusta.

Diksonov fokus je bio na vraćanju osnovama sa kvalitetnim proizvodima. Ova strategija je uključivala najnoviju letnju kolekciju odeće i iznenađujuće marketinške poteze koji uključuju saradnju sa slavnim ličnostima. Gap haljina sa belom košuljom za En Hatavej je izgleda oduševila kupce.

Haljina je postala viralna na društvenim mrežama za prodavca, što je Gap brzo iskoristio izdavši ograničenu pretprodaju za haljinu svojim kupcima po ceni od 158 dolara. Rasprodata je za manje od tri sata.

Kupci se obraćaju ne samo za cene, već i za prednosti koje se nadaju da će dobiti od proizvoda po ceni koju plaćaju za njih, rekao je Zak Stambor, senior analitičar za maloprodaju i e-trgovinu, u kompaniji za istraživanje tržišta eMarketer za CNN.

„Potrošači dugo razmišljaju o tome gde i kada troše. Veliki segment njih je fokusiran na vrednost, međutim, to nije direktno u korelaciji sa niskom cenom. Kupci su spremni da potroše ako vide vrednost u modernoj, dobro napravljenoj haljini“, zaključio je Stambor.

Glas javnosti /B10S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR