Iznos planiranih investicija u električna vozila prevazilazi prethodne procene britanske agencije i više je nego dupliran u odnosu na računicu objavljenu pre samo godinu dana.
Kako bi se stekao pojam o kolikom obimu ulaganja je reč, Rojters navedeni iznos poredi sa tržišnom kapitalizacijom Alfabeta, matična kompanije Gugla i Vaimoa, koja iznosi 1,3 biliona dolara.
U planovima proizvođača automobila predviđa se proizvodnja 54 miliona vozila na baterije do 2030. godine, što predstavlja više od 50 posto ukupne proizvodnje elektičnih automobila, napominje se u analizi.
Da bi podržali toliki broj električnih vozila, automobilske kompanije i njihovi partneri u segmentu baterija planiraju da instaliraju 5,8 teravat-sati proizvodnih kapaciteta za baterije do 2030, prema podacima britanske firme Benčmark Mineral Intelidžens i proizvođača.
S planovima predvodi kompanija "Tesla", čiji je glavni izvršni direktor Ilon Mask izneo hrabar plan za izgradnju 20 miliona električnih vozila do 2030. godine, što iziskuje, prema procenama, tri teravat-sati baterija. Mask je izjavio da "Tesla" već radi na platformi za proizvodnju manjih vozila koja će koštati upola manje od modela 3 i modela Y.
Mada "Tesla" nije potpuno otkrio svoje planove potrošnje, takav eksponencijalni rast - povećanje od 13 puta u odnosu na procenjenih 1,5 miliona vozila za koje se nada da će prodati ove godine - koštaće stotine milijardi dolara, prema Rojtersovoj analizi finansijskih podataka te kompanije i predviđene globalne tražnje za električnim vozilima i proizvodnje baterija i minerala za baterije.
Nemački Folksvagen, iako zaostaje za "Teslom", ima ambiciozne planove do kraja decenije, ciljajući ulaganja od preko 100 milijardi dolara za izgradnju svog globalnog EV portfelja, dodavanjem novih „gigafabrika“ baterija u Evropi i Severnoj Americi i obezbeđenjem zaliha ključnih sirovina.
Japanska Tojota Motor korporacija namerava da uloži 70 milijardi dolara u elektrifikaciju vozila i povećanje proizvodnje baterija i očekuje da će prodati najmanje 3,5 miliona baterijskih električnih modela (BEV) do 2030. Planira najmanje 30 različitih modela BEV-a i očekuje da će ceo asortiman Leksusa prebaciti na električne akumulatore tokom tog perioda.
Kompanija Ford Motor takođe nastavlja da povećava potrošnju na nove modele EV, sada na 50 milijardi dolara, i planira najmanje 240 gigavat-sati kapaciteta za baterije sa svojim partnerima, jer ima za cilj da proizvede oko 3,0 miliona BEV-a do kraja ove decenije, što je polovina od njegove planirane proizvodnje električnih automobila.
Mercedes-Benz je izdvojio najmanje 47 milijardi dolara za razvoj i proizvodnju električnih vozila, a skoro dve trećine od toga namenjeno je povećanju njegovih globalnih kapaciteta za baterije na više od 200 gigavat-sati.
Kompanije BMW, Stelantis i Dženeral Motors pojedinačno planiraju da potroše najmanje po 35 milijardi dolara na električna vozila i baterije. Stelantis je izneo najagresivniji program za baterije - planira kakacitete od 400 gigavat-sati s partnerima do 2030. godine, uključujući četiri fabrike u Severnoj Americi, piše Rojters.