Концесија је додељена на 33 године, укључујући период изградње, а концесионар се обавезује на плаћање концесионе накнаде. Она се састоји од једнократне накнаде која износи 1,5 одсто од вредности инвестиције, односно 4,47 милиона евра и годишње накнаде од пет одсто од прихода остварених обављањем концесионе делатности, односно од износа прикупљене путарине.
- Вредност инвестиције, која обухвата пројектовање и изградњу, процењена је на 297 милиона евра. Трошак изградње по километру је седам милиона евра и он се налази на доњем прагу средњег обима у поређењу са сличним пројектима у Европи - поручено је из Владе РС.
СЕДАМ ТУНЕЛА И 35 МОСТОВААУТО-ПУТ
Приједор биће дуг 42 километра, имаће по две саобраћајне траке по смеру и зауставне траке. Према подацима из генералног пројекта, очекује се да ће бити изграђено седам тунела и 35 мостова, три петље и инфраструктура за затворени систем наплате путарине са три станице за наплату. Услужни пратећи садржаји, као што су објекти намењени за снабдевање возила, возача и путника, нису обухваћени концесијом.
Иначе, кинеска компанија “Шандонг” је регистровала предузеће у Српској које је задужено за пројектовање, изградњу, управљање, одржавање и финансирање изградње ауто-пута Бањалука - Приједор.
Српска ће током периода управљања и одржавања плаћати концесионару годишњу накнаду за расположивост ауто-пута. Компанија “Шандонг” је поднела Влади Српске 11. децембра 2017. године понуду за започињање поступка доделе концесије за изградњу ауто-пута Бањалука - Приједор.
Том потезу претходило је више докумената које су Влада и предузеће “Ауто-путеви РС” потписали са кинеским понуђачем.
- Радна група задужена за преговоре усагласила је са кинеским партнером сва важна питања, а пројектовање ауто-пута треба да буде у складу са правилима струке, прописима који уређују област друмског саобраћаја, смерницама и нормама на снази у Српској - наведено је у саопштењу.
Неђо Трнинић, министар саобраћаја РС, каже, за “Новости”, да је у плану да се у наредне две године заврши посао око експропријације земљишта на релацији Бањалука - Приједор и сва потреба документација за почетак радова.
- Реално је да се започне изградња ауто-пута 2020. године, а очекујемо да буде завршен 2023. године. Тако је испланирано. Након што се уради ауто-пут Бањалука - Приједор, следи изградња и дела саобраћајнице до Новог Града и брзог пута од Приједора до Козарске Дубице - појаснио је министар Трнинић.
Глас јавности / НОВОСТИ / од 02.10.2018.