Došlo je do greške u sistemu za automatsko spuštanje prozora, što može dovesti do toga da vozilo možda ne otkrije prepreku, piše Rojters.
Sistem za automasko spuštanje prozora radi tako što sprečava povrede putnika u vozilu - zaustavljanjem prozora ako se naiđe na prepreku. Dizajniran je za automatsko vraćanje prozora prema dole, ako postoji prepreka između prozora i okvira prozora.
Tesla je saopštila američkoj Nacionalnoj upravi za sigurnost saobraćaja na putevima (NHTSA) da će izvršiti ažuriranje softvera tog sistema bežičnim putem. Opoziv se, između ostalog, odnosi na Model 3 (2017-2022), Model Y (2020-2021), Model S i Model X (2021-2022).
Iz Tesle je saopšteno da nisu upoznati sa bilo kakvim izveštajima s terena, nesrećama, povredama ili smrtnim ishodima, vezano za ovaj problem.
Iz NHTSA kažu da zatvaranje prozora bez odgovarajućeg sistema za automatsko kretanje unazad može izazvati preteranu silu - priklještenjem vozača ili putnika pre uvlačenja, što povećava rizik od povrede.
Isto tako, tvrde da Teslina vozila nisu ispunila zahteve saveznog sigurnosnog standarda za motorna vozila u pogledu električnih prozora.
Maskova kompanija dalje objašnjava da su tokom testiranja vozila u avgustu zaposleni identifikovali performanse sistema za automatsko spuštanje prozora, koje su imale "veće od očekivanih" varijacije u odgovoru na detekciju štipanja prenosi Telegraf Biz
Nakon opsežnog dodatnog testiranja, iz Tesle su utvrdili da performanse detekcije priklještenja i uvlačenja prozora u rezultatima ispitivanja - ne zadovoljavaju zahteve navedenog sistema.
Poručili su i da su, počevši od 13. septembra, vozila u proizvodnji i pre isporuke primila ažuriranje softvera koje postavlja rad prozora na električni pogon - u skladu sa potrebnim sigurnosnim zahtevima.