Potpisani su i poslednji ugovori sa koncesionarima i ispunjeni su i svi formalni uslovi da može da se pusti jedinstveni sistem naplate putarine sa Grčkom, međutim, tehnički deo grčke strane kasni.
Komunikacija na temu interoperabilnosti sa predstavnicima upravljača puteva u Grčkoj i njihovim ministarstvom saobraćaja započeta je još u februaru 2024. godine.
- Od navedenog perioda do danas u više navrata smo pokušavali da organizujemo sastanke tehničkih timova na temu implementacije softverskog rešenja za međusobnu interoperabilnost. Kako se bliži letnja turistička sezona, nadležno ministarstvo u Srbiji i JP „Putevi Srbije“ su ponovo pokušali da intenziviraju razgovore sa grčkom stranom, prvenstveno kako bi srpskim građanima koji putuju na odmore u Grčku olakšali putovanje. Poslednji onlajn sastanak, koji je održan prošle nedelje je otvorio pitanja tehničke prirode koja su rešiva ukoliko bi bilo primenjeno rešenje koje je sprovedeno sa pojedinim državama i koje je u potpunosti usklađeno sa propisima EU (primer je interoperabilnost sa Hrvatskom), naveli su iz Puteva Srbije za "Blic Biznis".
Navedeni model inače je implementiran i funkcioniše za sada u 4 države: Srbija, Severna Makedonija, Crna Gora i Hrvatska.
- Nastavljamo sa pozivima za dijalog, u nadi da ćemo uspeti da završimo proces povezivanja sa grčkim naplatnim sistemom - naveli su iz "Puteva".
Dodatno, Grčka ima nekoliko sistema uprave kada je reč o naplati putarina (najmanje 7), koje imaju zasebne tehničke procedure. Potrebno ih je sve usaglasiti.
Srpski tag trenutno funkcioniše u Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori i Hrvatskoj, kao i u okviru jednog javnog parkirališta u Beogradu, a uskoro bi trebalo da počne da se koristi i u Republici Srpskoj.
Glas javnosti/B06S