U saopštenju UTAS i ANTAS navode da problem blokade povećava šanse da agencije masovno bankrotiraju i putnike ostave bez zamenskih putovanja.
Oni naglašavaju još i da je resorno ministarstvo, bez učešća struke, donelo pravilnik koji je u praksi u potpunosti neprimenljiv (bankarske garancije kao uslov za nastavak zakonitog poslovanja).
-Agencije čine sve što mogu kako bi opstali na tržištu i tako omogućili zamenska putovanja. Većina agencija je morala da otpusti dobar deo radnika ili će to uraditi uskoro, ali sva rezanja troškova su nedovoljna ako se ne omogući zakonit nastavak rada i prodaja turističkih aranžmana- navodi se u saopštenju.
UTAS i ANTAS su takođe pozvale osiguravajuće kuće da saopšte da li će isplaćivati štetu putnicima kojima ne budu realizovana zamenska putovanja, ’jer većina agencija ne može da nastavi da radi u trenutnim uslovima’.
-Polise od insolventnosti, koje su zakonski uslov za organizovanje putovanja, nisu ni ponuđene većini agencija tako da su nam faktički i dalje nedostupne. Osim toga, cene su nerealno visoke jer agencije sigurno neće ostvariti značajan promet uskoro- smatraju u UTAS i ANTAS.
Dodaje se i da su sva udruženja turističkih agencija i vodiča Srbije zatražila od nove ministarke trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjane Matić hitan prijem kako bi ponovo ukazali na probleme i kako bi se pronašlo prihvatljivo rešenje za nastavak poslovanja agencija.
-Trenutno zakonodavstvo i postupci osiguravajućih kuća favorizuju velike agencije umesto da omoguće slobodnu tržišnu utakmicu pod jednakim uslovima za sve učesnike. To ne možemo da dozvolimo jer bi se tako ugasile manje, uglavnom porodične, agencije koje decenijama čine stub sigurnog i pouzdanog putovanja- zaključuje se u saopštenju.
(Glas javnosti/Danas)