Prva razlika koju bi trebalo da znate jeste da li ste vi otkazali putovanje, ili je to učinila agencija.
Ukoliko ste sami otkazali, agencija prema odredbi člana 99 Zakona o zaštiti potrošača ima pravo da zadrži deo uplaćenog novca. Sa druge strane, ukoliko je agencija ta koja otkaže put, primenjuje se član 106 Zakona o zaštiti potrošača, na osnovu čega putnik ima pravo na povraćaj cele sume.
Da bi putnik dobio novac, neophodno je da zatraži dokaz o uplati sredstava hotelu ili avio kompaniji. U isto vreme, putnik može i kod samog hotela ili prevoznika da proveri da li je izvršena rezervacija ili uplata na njegovo ime.
Takođe, važno je znati da uredba o zamenskim putovanjima nema snagu da umanji odredbe ZZP, te iako je njom predviđena mogućnost povraćaja novca tek od 2022, to nije tačno i prema odredbama ZZP, povraćaj novca mora da se realizuje u kratkom roku nakon otkaza putovanja.
Ukoliko se dogodi da agencija bankrotira, za naplatu potraživanja zadužena je osiguravajuća kuća kod koje je agencija osigurana.
(Izvor: Efektiva)