Glas Javnosti

Skoro 400.000 neispravnih artikala: Okrivljena kompanija za prodaju

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Posle višegodišnje debate, američko regulatorno telo jednoglasno je izglasalo da je "Amazon" pravno odgovoran za neispravne proizvode na tržištu.

"Amazon" nije uspeo da adekvatno upozori više od 300.000 kupaca na ozbiljne rizike proizvoda koji se prodaju preko njegove platforme. Naime, američka komisija za bezbednost potrošačkih proizvoda (CPSC) tvrdi da je oko 400.000 proizvoda koje su treća lica prodala preko Amazona u proteklih nekoliko godina neispravna i opasna, preneli su američki portali.

Nije poznato koji su sve proizvodi i da li su se našli na tržištima van SAD, ali se uglavnom radi o falsifikovanim brendovima, čiju autentičnost "Amazon" nije proveravao.

Pošto je CPSC jednoglasno izglasao da se "Amazon" smatra zakonski odgovornim za neispravne proizvode trećih prodavaca koji su se pojavili na tržištu, Amazon će sada morati da napravi plan da opasne proizvode izbaci sa tržišta što je pre moguće. Ovi opasni proizvodi uključuju zapaljive dečje pidžame, neispravne detektore ugljen-monoksida i nesigurne fenove za kosu koji potencijalno mogu izazvati strujni udar.

Uamanjili važnost opasnosti

Umesto da povuče proizvode prodate između 2018. i 2021. godine, "Amazon" je poslao poruke kupcima za koje je CPSC rekao da je „umanjio važnost” opasnosti.
U tim porukama—„uprkos konačnom testiranju da su proizvodi opasni“ od strane CPSC—"Amazon" je samo upozorio kupce da proizvodi „možda ne ispunjavaju“ savezne bezbednosne standarde i da samo „potencijalno“ predstavljaju rizik od „opekotina kod dece,“ strujni udar“ ili „izloženost opasnim nivoima ugljen-monoksida“, navodi se u obrazloženju.

 

Praksa je da se od distributera zahteva da prilikom slanja takvih poruka eksplicitno koriste reč „opozivanje“, što je "Amazon" izbegavao. Umesto toga, "Amazon" je odlučio da koristi mnogo manje alarmantnu vrstu poruke i dozvoli kupcima da unište proizvode dok ih izričito obeshrabruje da ih vrate. Gigant e-trgovine je takođe svakom pogođenom kupcu dao poklon karticu, ne tražeći dokaz o uništenju opasnog proizvoda, što bi trebalo da bude zahtevano prema američkom Zakonu o osiguranju javne bezbednosti.

Dalje, "Amazonove" poruke nisu sadržale fotografije neispravnih proizvoda, kako je propisano zakonom, Komisija je utvrdila da se "Amazon" „nije potrudio“ da prati koliko je artikala uništeno ili čak minimalno prati „broj poruka koje su kupci primili“.

Korporacija planira da uloži žalbu na presudu.

Portparol "Amazona" rekao je da korporacija planira da uloži žalbu na presudu.

- Razočarani smo odlukom CPSC-a. Planiramo da pravdu tražimo na sudu – kažu.

"Amazon" je godinama tvrdio da nije obavezan da opoziva neispravne proizvode jer, tvrdi korporacija, nije legalno smatran distributerom prema Zakonu o bezbednosti potrošačkih proizvoda (CPSA). Komisija, međutim, nije bila ubeđena "Amazonovim" argumentom da je to samo „provajder logistike“ za prodavce trećih strana. CPSC je zaključio da je "Amazon" taj koji kontroliše ceo proces prodaje.


Glas javnosti/B06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR