Jedan od najnovijih tipova poslovnih aviona uopšte, Falkon 6X isporučen je Srbiji nakon nekoliko letova koji ilustruju standardnu dinamiku isporuke tek proizvedenog aviona, opremanje njegove putničke kabine i uskoro formalno registrovanje u srpski nacionalni registar vazduhoplova. Avion će biti registrovan kao YU-RSB.
Letelica se pod privremenom francuskom registracijom F-WZOK nakon proizvodnje u toj zemlji pojavila prvi put u Americi, na aerodromu „Bill and Hillary Clinton National Airport“ gde je u specijalizovanoj („Service Center“) lokaciji kompanije Daso za opremanje poslovnih aviona najverovatnije dobila odabrani enterijer.
Da je, najverovatnije, reč o novom poslovnom mlaznjaku Avio-službe Vlade Srbije ukazuje i prvobitna spekulacija Dragana Đilasa koji je na svom ličnom Tviter nalogu krajem marta napisao:
– Izgleda da nam uz Rafale iz Francuske stiže i Falkon za potrebe državnih funkcionera – čitaj Vučića. Cena prava sitnica – pedeset i nešto miliona evra. –
Spekulacija da se Falkon našao u okviru ugovora za nove višenamenske borbene avione koji je vredan (za početak) 2,7 milijardi evra je najverovatnije netačna informacija. Međutim, prema javnim izvorima procena cena novih Falkona, većina Falkon 6X stavlja baš u opseg „pedeset i nešto miliona“.
Predsednica Narodne Skupštine Ana Brnabić je isti dan odgovorila Đilasu, pominjući pak cenu od „40 miliona evra“ ali bez i jedne reči demantija Đilasove tvrdnje o konkretnoj kupovini. Predsednica parlamenta se više fokusirala na negiranje zaista malo verovatnog način nabavke – unutar ugovora za Rafale.
Na dan kada su studenti poslali pismo Makronu on je Vučiću poslao avion Falcon 6x. Falcon, koji je za sebe tajno kupio Vučić, a platili ga svi građani Srbije.
— Dragan Djilas (@DraganDjilas) April 18, 2025
Baš kao što sam i rekao pre nekoliko nedelja.
Avion je sleteo na aerodrom Nikola Tesla, koji je na nameštenom tenderu…
Falkon 6X je do sada najveći poslovni mlaznjak u 60-godišnjoj istoriji proizvodne linije ovih vrsta letelica francuskog proizvođača. Naslednik je obustavljenog programa 5X, čija je opšta aerodinamička rešenja nasledio ali sa novim motorima koji mu obezbeđuju reklamiran dolet od 10.186 kilometara.
Poslednji avion koji je uveden u flotu Avio-službe Vlade Srbije, polovni Embraer Legacy 600, uveden je u septembru 2018. godine, kako je Tango Six tada prvi izvestio.
Glas javnosti/Tangosix