Ali to ne ide uvek na pravi način, upozorava Aron Voker, izvršni direktor integrisane marketinške firme Think Big. Ponekad su brendovi „u tolikoj žurbi da se povežu na zabavne i gotovo viralne načine“ da zaborave šta je najvažnije za njihovu ciljnu publiku i na kraju ih otuđuju ili uvrede, primećuje on. Inc.com predstavlja šest primera gde su velike kompanije upale u ovu zamku tokom 2024.
Nasleđeni britanski automobilski brend Jaguar skoro je razbio internet prošlog meseca svojim šarenim, futurističkim rebrendom „Copi nothing”. Prvi video sa Jaguarovom najavom — koji sada ima više od 170 miliona pregleda na Ks-u — izazvao je intenzivne kritike mnogih korisnika, uključujući Elona Maska, jer nije prikazao nijedan automobil. Nekoliko drugih brendova u aplikaciji takođe se rugalo Jaguarovom novom logotipu.
Voker to naziva „velikim rebrendom koji niko nije tražio“. Sa ovom kampanjom, kaže on, Jaguar je napustio svoju tradicionalnu klijentelu u korist nove publike – potez koji se može, ali ne mora isplatiti. U svakom slučaju, Voker kaže: „Aplaudiram im što ih nije briga šta neko kaže o tome i što se drže onoga što misle da je sledeće poglavlje njihovog korporativnog putovanja.
Ričard Stivens, direktor dizajna Jaguara, nedavno je rekao za Fast Compani da je uprkos negativnosti, njegov tim "zaista ponosan" na količinu emocionalnog odgovora koju je izazvala njihova kampanja.
Aplikacija za sastanke Bumble počela je da objavljuje na Instagramu prošlog proleća o misterioznom novom „poglavlju“. Ispostavilo se da je to bio manji redizajn aplikacije i reklamna kampanja koja je imala za cilj iscrpljivanje žena modernom scenom za sastanke. To je izazvalo kontroverzu na mreži sa bilbordima na kojima su se nalazili znaci kao što su: „Vi dobro znate da celibat nije rešenje“.
Bambl se brzo izvinio na Instagramu, povukao sve oglase i dao donaciju Nacionalnoj liniji za borbu protiv nasilja u porodici kada su korisnici istakli da „celibat može biti uzrokovan štetom ili traumom“.
Volker kaže da mu je „Bumble fumble“ – kako su ga mnoge novinske kuće nazvali – „posebno interesantan“ jer je „savršen primer pokušaja da budete nervozni i zaboravljaju ono što je važno njihovom potrošaču i njihovom kupcu“. Kontroverzna kampanja, po njegovom mišljenju, više bi odgovarala konkurentskoj aplikaciji Tinder.
Ovog proleća, Apple je uradio nešto izuzetno retko: izvinio se
Tehnološki gigant objavio je oglas u kojem industrijski šreder razlaže nekoliko kreativnih alata – uključujući gitaru, limenke boje i kamere – kako bi otkrio svoj novi iPad Pro. Oglas je imao za cilj da „proslavi bezbroj načina na koji se korisnici izražavaju i oživljavaju svoje ideje putem iPada“, rekao je za AdAge Tor Majren, Appleov potpredsednik za marketinške komunikacije. Ali slike su razbesnele mnoge umetnike, uključujući i poznatog glumca Hjua Granta. Nekoliko Ks korisnika je takođe istaklo da je oglas izgledao neverovatno slično LG oglasu iz 2008.
„Promašili smo cilj sa ovim snimkom i žao nam je“, rekao je Majren posle žestokih reakcija.
Amor Filip, osnivač i izvršni direktor Apples and Oranges Public Relations, kaže da misli da je veliki deo odbijanja ovde posledica kulture otkazivanja: „Svi pokušavaju da nađu način da budu uvređeni. I iako priznaje da nije umetnica, kaže: „Ni na koji način mi to nije uvredljivo“. Džerat ovu kampanju smatra "samo malim pogrešnim korakom".
Gugl je navodno potrošio oko 2,7 miliona dolara ovog leta na TV reklame za „Dear Sidnei“, reklamu za veštačku inteligenciju (AI) sa olimpijskom temom. Ali manje od nedelju dana nakon njegovog debija, Google ga je povukao i onemogućio komentare na IouTube-u.
Oglas prikazuje oca koji traži od Geminija, Guglovog alata za veštačku inteligenciju, da pomogne njegovoj ćerki da napiše pismo svom heroju, olimpijskoj zvezdi staze Sidniju Meklaflin-Levronu. I iako je Alana Bile, portparolka Gugla, rekla za Marketing Brev u izjavi da je „reklama testirana dosta pre emitovanja“, dobila je uglavnom negativan odgovor nakon što je objavljena.
Marketinški stručnjaci moraju biti svesni da je javnost trenutno „stvarno skeptična prema veštačkoj inteligenciji“, kaže Volker. „Ljudi žude i traže različite načine da ožive taj osećaj humanosti, a ne da ga zamene.
Nakon što je zadirkivao novi proizvod na Instagramu, voditelj podkasta Call Her Daddi i osnivač Unvell Aleks Kuper lansirao je Unvell Hidration, napitak od elektrolita napravljen u partnerstvu sa Nestle-om. Ali mnogi fanovi su bili oduševljeni. Jedan korisnik Instagrama je prokomentarisao: „Čekaj, da li je ovo veliko iznenađenje? Jer ovo je najrazočaravajuće iznenađenje koje sam dobio u životu."
„Piće mi ima smisla iz perspektive brenda“, kaže Filip — Kuperova osoba za zabavu koja se dobro slaže sa pićem za oporavak od mamurluka — ali potrošačima je muka od proizvoda u vlasništvu slavnih. „Kada je sada u pitanju slavna ličnost, [fanovi sumnjaju] da se zapravo ne radi o isporuci dobrog proizvoda“, kaže ona. Više se radi o zarađivanju novca.
Ove godine, Coca-Cola je donela hrabru odluku da ponovo kreira svoj kultni oglas iz 1995. godine „Praznici dolaze“ koristeći veštačku inteligenciju. Brend je zamolio tri različite kreativne agencije da naprave jednominutne oglase koji prikazuju Coca-Cola kamione koji osvetljavaju zimsku noć, a Ks korisnici su brzo kritikovali rezultate. Aleks Hirč, tvorac Graviti Fallsa, čak je napisao da je koka-kola crvena „jer je napravljena od krvi umetnika koji ne rade“.
Rob Vrubel, osnivač kreativne agencije Silverside AI, koja je kreirala jedan od oglasa, govorio je za Marketing Brev o reakciji interneta. „Naravno da uvek želite da se svima dopadnete“, rekao je, ali „ovo će se sigurno dogoditi kada veliki brendovi dođu i žele da inoviraju“.
Volker ukazuje na ovo kao još jedan primer brendova koji se bore da odgovore na pitanje kako najbolje koristiti veštačku inteligenciju u marketingu: „Mislim da mnogi ljudi još uvek ne znaju odgovor... ovo je sledeći veliki horizont marketinga, komunikacija i odnosi sa javnošću“.
Glas javnosti/B06S