Glas Javnosti

Šapić: Poboljšavanje javnog prevoza u fokusu

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Na­bav­ka no­vih vo­zi­la, iz­grad­nja sa­o­bra­ćaj­ni­ca, uvo­đe­nje bez­bed­no­snog si­ste­ma u ško­le... sa­mo su ne­ki pr­o­jek­ti ko­je je ju­če pred­sta­vio gra­do­na­čel­nik Alek­san­dar Ša­pić

O to­me šta je sve ura­đe­no u gra­du u po­sled­njih me­sec i po da­na, na če­mu se tre­nut­no ra­di i ko­ji su pla­no­vi grad­ske upra­ve u na­red­nih ne­ko­li­ko me­se­ci go­vo­rio je ju­če Alek­san­dar Ša­pić na kon­fe­ren­ci­ji za me­di­je u Sta­rom dvo­ru.

Naj­va­žni­ji pr­o­jek­ti o ko­ji­ma je bi­lo re­či u ve­zi su sa jav­nim pre­vo­zom i sa­o­bra­ćaj­nom in­fra­struk­tu­rom.

– Ula­zi­mo u za­vr­šnu ad­mi­ni­stra­tiv­nu fa­zu ka­da je reč o jav­nom pre­vo­zu, a on­da će­mo da vi­di­mo ko­jom di­na­mi­kom će vo­zi­la sti­za­ti. Pre ne­ko­li­ko da­na ras­pi­sa­li smo jav­nu na­bav­ku za no­vih 300 auto­bu­sa i za 100 no­vih tram­va­ja. Već je sti­glo 70 auto­bu­sa, a do kra­ja pr­o­le­ća tre­ba­lo bi da bu­de is­po­ru­če­no 150 ko­je smo na­ru­či­li kra­jem pr­o­šle go­di­ne. Do kra­ja mar­ta ili u apri­lu tre­ba­lo bi da stig­nu dva tram­va­ja, a ka­sni­je i pre­o­sta­la 23. U pla­nu je ob­no­va špan­skih tram­va­ja. Ka­da sve to za­vr­ši­mo, grad će ima­ti 150 tram­va­ja, što do sa­da ni­ka­da ni­je imao – re­kao je Ša­pić i pod­se­tio da je osta­lo još da se re­ši da li će se na­ba­vlja­ti tr­o­lej­bu­si ili elek­tro­bu­si.

– Mi­slim da će­mo iza­bra­ti elek­tro­bu­se ima­ju­ći u vi­du da nam je sti­gao pred­log za jav­no-pri­vat­no part­ner­stvo u ko­jem su is­tak­nu­ti argu­men­ti ko­ji go­vo­re u pri­log elek­tro­bu­sa. Jer oni mo­gu da pra­te li­ni­ju raz­vo­ja gra­da i da me­nja­ju tra­se. Ka­da je reč o pre­u­zi­ma­nju li­ni­ja jav­nog pre­vo­za od pri­vat­ni­ka, ja­sno je da GSP ne­ma ni do­volj­no vo­za­ča ni vo­zi­la da po­kri­je sve li­ni­je. To je osnov­ni raz­log zbog če­ga su pri­vat­ni­ci­ma po­nu­đe­ne li­ni­je 100, 300, 400 i 700. Ka­da bi grad sve pre­u­zeo na se­be, 40 od­sto li­ni­ja ne bi ra­di­lo. Pri­vat­ni­ci­ma smo dra­stič­no po­o­štri­li uslo­ve za uče­stvo­va­nje u po­slu i na taj na­čin do­šli do op­ti­mal­nog br­o­ja vo­za­ča i auto­bu­sa u GSP-u. Ni­je tač­no ni da će de­po na Dor­ćo­lu pre­sta­ti da bu­de u vla­sni­štvu gra­da ili da će bi­lo ko­ji rad­nik iz­gu­bi­ti po­sao. Ni­je­dan rad­nik ni­je iz­gu­bio po­sao u GSP-u ot­ka­da sam na me­stu gra­do­na­čel­ni­ka. U ja­nu­a­ru 2022. go­di­ne pr­o­seč­na pla­ta vo­za­ča bi­la je 82.125 di­na­ra, a sa­da je 142.624 i ume­sto šest sa­da ra­de pet da­na ne­delj­no. Od 2012. do 2022. go­di­ne na­ba­vlje­no je 550 no­vih auto­bu­sa, a sa­mo u po­sled­nje dve go­di­ne 550. I na kra­ju, kad pri­ča­mo o gu­bi­ci­ma, ne­to gu­bi­tak u 2022. go­di­ni GSP-a bio je 4.905.000.000 di­na­ra, za 2024. go­di­nu 1.800.000.000 – re­kao je Ša­pić i na­gla­sio da u gra­du va­že sve us­po­sta­vlje­ne so­ci­jal­ne me­re.

On je na­ja­vio i no­vo idej­no re­še­nje za ras­kr­sni­cu kod Stu­dent­skog gra­da, ali i za Sa­ra­jev­sku, Bal­kan­sku, Uli­cu ad­mi­ra­la Ge­pra­ta, Ne­ma­nji­nu, Kne­za Mi­lo­ša. Kru­žni tok kod Tr­ga re­pu­bli­ke po­če­će da se ra­di ka­da bu­de za­vr­šen deo kod Te­ra­zi­ja, a ka­ko je re­kao Ša­pić, od­u­sta­lo se od kru­žnog to­ka kod Igu­ma­no­vlje­ve pa­la­te jer po­sto­ji ri­zik zbog pod­zem­nih pr­o­la­za. 


Sta­ri sav­ski most tre­ba­lo bi da se uklo­ni do pr­o­le­ća, dok bi po­če­tak iz­grad­nje tu­ne­la kod Eko­nom­skog fa­kul­te­ta tre­ba­lo da kre­ne do kra­ja fe­bru­a­ra. Ša­pić je re­kao da je ras­pi­sa­na jav­na na­bav­ka za auto­bu­sku sta­nič­nu zgra­du za ko­ju se oče­ku­je da će bi­ti pa­ra­lel­no go­to­va sa že­le­znič­kom zgra­dom do kra­ja 2027. go­di­ne.

– Što se ti­če sta­ja­li­šta „Jug”, shva­ti­li smo da po­zi­ci­ju gde je „Par­king ser­vis” i sta­ja­li­šte ko­je smo pla­ni­ra­li tre­ba da ro­ti­ra­mo. U to­ku je taj pr­o­ces da bi vo­zi­la mo­gla lak­še da se is­klju­če sa auto-pu­ta i po­no­vo uklju­če ka Ni­šu. Pre­me­šta­nje kre­će za se­dam da­na – na­ja­vio je Ša­pić.
Sle­de­će ne­de­lje tre­ba­lo bi da bu­de pred­sta­vlje­na i pr­va fa­za bez­bed­no­snog pr­o­jek­ta na ko­me se ra­di dve i po go­di­ne.

– Po­sta­vi­li smo ka­me­re u dvo­ri­štu svih osnov­nih ško­la sa po­seb­nim soft­ve­rom, a ko­mand­no-bez­bed­no­sni cen­tar na­la­zi se u Tir­šo­voj, gde će se pra­ti­ti i rad sa­o­bra­ćaj­nih ka­me­ra. Taj si­stem mo­že da de­tek­tu­je va­tre­no i hlad­no oruž­je, a na­še obez­be­đe­nje bi­će po­ve­za­no sa po­li­ci­jom. Po­če­li smo isti po­sao i sa vr­ti­ći­ma i oče­ku­je­mo da do je­se­ni uspe­mo da uve­že­mo ceo si­stem i sa vr­ti­ći­ma – is­ta­kao je Ša­pić i do­dao da je ko­nač­no do­bi­je­na sa­gla­snost Mi­ni­star­stva gra­đe­vi­nar­stva, sa­o­bra­ća­ja i in­fra­struk­tu­re pa se oče­ku­je da ove go­di­ne bu­de ras­pi­sa­na na­bav­ka za pr­o­jek­to­va­nje i iz­vo­đe­nje pe­šač­ko-bi­ci­kli­stič­kog mo­sta od No­vog Be­o­gra­da ka Adi Ci­gan­li­ji.

Da­nas bi tre­ba­lo da se zna da li će bi­ti do­de­ljen po­sao kon­zor­ci­ju­mu fir­mi ko­je su se ja­vi­le na ten­der za za­vr­še­tak ra­do­va u Bu­le­va­ru pa­tri­jar­ha Pa­vla.

– Oče­ku­je­mo da usko­ro bu­du za­vr­še­ni ra­do­vi na ve­li­koj re­kon­struk­ci­ji vo­do­vod­ne mre­že u Draj­ze­ro­voj uli­ci, ko­ja tra­je već ne­ko­li­ko me­se­ci. Na­kon to­ga, Draj­ze­ro­va će bi­ti pr­o­ši­re­na na tri tra­ke, što će se isto do­go­di­ti i sa de­lom Bu­le­va­ra voj­vo­de Mi­ši­ća jer sa Bu­le­va­rom pa­tri­jar­ha Pa­vla ne­će bi­ti po­tre­be za vi­še tra­ka. Ko­nač­no će­mo ceo taj deo Ra­ko­vi­ce i Vo­ždov­ca sa­o­bra­ćaj­no ras­te­re­ti­ti. U na­red­nih me­sec da­na tre­ba­lo bi da sa vla­dom pot­pi­še­mo ugo­vor za tu­nel od Auto-ko­man­de do Se­nja­ka. Tu­nel bi omo­gu­ćio da se na­kon pre­la­ska Mo­sta na Adi de­sno skre­će za Ba­no­vo br­do i Po­že­šku uli­cu, a le­vo za tu­nel ko­ji iz­la­zi is­pod Auto-ko­man­de. Taj po­sao je bio za­ko­čen vi­še od 10 go­di­na, ali je po­sle ve­li­kog tru­da, ko­ji su ulo­ži­li grad, vla­da i voj­ska, na­pra­vljen po­mak ko­ji će omo­gu­ći­ti re­a­li­za­ci­ju – is­ta­kao je Ša­pić.



Glas Javnosti/ P02S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR