O tome šta je sve urađeno u gradu u poslednjih mesec i po dana, na čemu se trenutno radi i koji su planovi gradske uprave u narednih nekoliko meseci govorio je juče Aleksandar Šapić na konferenciji za medije u Starom dvoru.
Najvažniji projekti o kojima je bilo reči u vezi su sa javnim prevozom i saobraćajnom infrastrukturom.
– Ulazimo u završnu administrativnu fazu kada je reč o javnom prevozu, a onda ćemo da vidimo kojom dinamikom će vozila stizati. Pre nekoliko dana raspisali smo javnu nabavku za novih 300 autobusa i za 100 novih tramvaja. Već je stiglo 70 autobusa, a do kraja proleća trebalo bi da bude isporučeno 150 koje smo naručili krajem prošle godine. Do kraja marta ili u aprilu trebalo bi da stignu dva tramvaja, a kasnije i preostala 23. U planu je obnova španskih tramvaja. Kada sve to završimo, grad će imati 150 tramvaja, što do sada nikada nije imao – rekao je Šapić i podsetio da je ostalo još da se reši da li će se nabavljati trolejbusi ili elektrobusi.
– Mislim da ćemo izabrati elektrobuse imajući u vidu da nam je stigao predlog za javno-privatno partnerstvo u kojem su istaknuti argumenti koji govore u prilog elektrobusa. Jer oni mogu da prate liniju razvoja grada i da menjaju trase. Kada je reč o preuzimanju linija javnog prevoza od privatnika, jasno je da GSP nema ni dovoljno vozača ni vozila da pokrije sve linije. To je osnovni razlog zbog čega su privatnicima ponuđene linije 100, 300, 400 i 700. Kada bi grad sve preuzeo na sebe, 40 odsto linija ne bi radilo. Privatnicima smo drastično pooštrili uslove za učestvovanje u poslu i na taj način došli do optimalnog broja vozača i autobusa u GSP-u. Nije tačno ni da će depo na Dorćolu prestati da bude u vlasništvu grada ili da će bilo koji radnik izgubiti posao. Nijedan radnik nije izgubio posao u GSP-u otkada sam na mestu gradonačelnika. U januaru 2022. godine prosečna plata vozača bila je 82.125 dinara, a sada je 142.624 i umesto šest sada rade pet dana nedeljno. Od 2012. do 2022. godine nabavljeno je 550 novih autobusa, a samo u poslednje dve godine 550. I na kraju, kad pričamo o gubicima, neto gubitak u 2022. godini GSP-a bio je 4.905.000.000 dinara, za 2024. godinu 1.800.000.000 – rekao je Šapić i naglasio da u gradu važe sve uspostavljene socijalne mere.
On je najavio i novo idejno rešenje za raskrsnicu kod Studentskog grada, ali i za Sarajevsku, Balkansku, Ulicu admirala Geprata, Nemanjinu, Kneza Miloša. Kružni tok kod Trga republike počeće da se radi kada bude završen deo kod Terazija, a kako je rekao Šapić, odustalo se od kružnog toka kod Igumanovljeve palate jer postoji rizik zbog podzemnih prolaza.
Stari savski most trebalo bi da se ukloni do proleća, dok bi početak izgradnje tunela kod Ekonomskog fakulteta trebalo da krene do kraja februara. Šapić je rekao da je raspisana javna nabavka za autobusku staničnu zgradu za koju se očekuje da će biti paralelno gotova sa železničkom zgradom do kraja 2027. godine.
– Što se tiče stajališta „Jug”, shvatili smo da poziciju gde je „Parking servis” i stajalište koje smo planirali treba da rotiramo. U toku je taj proces da bi vozila mogla lakše da se isključe sa auto-puta i ponovo uključe ka Nišu. Premeštanje kreće za sedam dana – najavio je Šapić.
Sledeće nedelje trebalo bi da bude predstavljena i prva faza bezbednosnog projekta na kome se radi dve i po godine.
– Postavili smo kamere u dvorištu svih osnovnih škola sa posebnim softverom, a komandno-bezbednosni centar nalazi se u Tiršovoj, gde će se pratiti i rad saobraćajnih kamera. Taj sistem može da detektuje vatreno i hladno oružje, a naše obezbeđenje biće povezano sa policijom. Počeli smo isti posao i sa vrtićima i očekujemo da do jeseni uspemo da uvežemo ceo sistem i sa vrtićima – istakao je Šapić i dodao da je konačno dobijena saglasnost Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pa se očekuje da ove godine bude raspisana nabavka za projektovanje i izvođenje pešačko-biciklističkog mosta od Novog Beograda ka Adi Ciganliji.
Danas bi trebalo da se zna da li će biti dodeljen posao konzorcijumu firmi koje su se javile na tender za završetak radova u Bulevaru patrijarha Pavla.
– Očekujemo da uskoro budu završeni radovi na velikoj rekonstrukciji vodovodne mreže u Drajzerovoj ulici, koja traje već nekoliko meseci. Nakon toga, Drajzerova će biti proširena na tri trake, što će se isto dogoditi i sa delom Bulevara vojvode Mišića jer sa Bulevarom patrijarha Pavla neće biti potrebe za više traka. Konačno ćemo ceo taj deo Rakovice i Voždovca saobraćajno rasteretiti. U narednih mesec dana trebalo bi da sa vladom potpišemo ugovor za tunel od Auto-komande do Senjaka. Tunel bi omogućio da se nakon prelaska Mosta na Adi desno skreće za Banovo brdo i Požešku ulicu, a levo za tunel koji izlazi ispod Auto-komande. Taj posao je bio zakočen više od 10 godina, ali je posle velikog truda, koji su uložili grad, vlada i vojska, napravljen pomak koji će omogućiti realizaciju – istakao je Šapić.
Glas Javnosti/ P02S