Sankcije koje je EU uvela Rusiji otvorile su prostor za naše proizvođače i veletrgovce, posebno za premijum program, poput alkoholnih pića i konditorskih proizvoda. Ruske firme ranije su ove proizvode kupovale samo od zapadnih zemalja, dok iz Sektora za trgovinu Unije poslodavaca Srbije, objašnjavaju da je sada rusko tržište u većem obimu nepokriveno i kada je reč o vrsti i količini proizvoda.
- Ranije su imali dobavljače u državama EU, a sada su se preorijentisali na druge strane i mi prednjačimo kao prijateljska zemlja. Treba imati u vidu da smo mi mali i nemamo velike kapacitete za tako veliko tržište. Zato je najbolje da se orijentišemo na premijum proizvode koji su skuplji i plasiraju se u manjim količinama. U toj oblasti možemo da budemo konkurentni sa cenama na tom tržištu i kada se ukalkuliše transport. Poznati smo po dobrim rakijama, vinima, domaćoj radinosti. Traženi su i konditorski proizvodi - kaže Duško Marjanović iz Sektora za trgovinu Unije poslodavaca Srbije, a prenose Novosti.
On ukazuje da su Rusima značajniji premijum proizvodi koji su specifični za naše podneblje od neke robe masovne potrošnje, kao i da je potrebno ispuniti specifične standarde. Veliki problem mogao bi da predstavlja izvoz u Rusiju, preko zemalja koje su uvele sankcije ovoj zemlji, a pod znakom pitanja je i prevoz Crnim morem. Ostali pravci su neisplativi, a Svetska banka procenjuje da će uvoz u Rusiju ove godine opasti za 35 odsto.
Osim brojnijih mogućnosti za plasiranje robe na tržište RF, našim dobavljačima se otvorio veći prostor i za snabdevanje zapadnih trgovinskih lanaca u Srbiji, koji sa svojih polica povlače ruske proizvode.
- Kao deo multinacionalnih kompanija, oni slede politiku svojih centrala. Sada traže zamenu za rusku robu i tu je šansa za naše dobavljače da plasiraju ili svoj proizvod ili uvozni - pojašnjava Marjanović.