Istraživanje je pokazalo da je svaki peti građanin Srbije smanjio kupovinu na prodajnim mestima, 22 odsto, dok je 14 odsto povećalo kupovinu na internetau.
Među građanima Srbije čija je onlajn kupovina tokom krize porasla, najveći broj je visokoobrazovanih, mlađih od 40 godina, stanovnika urbanih sredina i onih sa decom.
U Srbiji je generalno bilo više onlajn "kupaca-početnika", u proseku 11 odsto.
Čak 15 odsto građana Srbije navodi da je prvi put tokom kovid-19 krize na internetu kupilo odeću i modne detalje, a 13 odsto da je kupilo hranu i piće.
Podaci pokazuju da su građani Crne Gore značajno "otporniji" na promene, u poređenju sa građanima Srbije, ističe Kantar.
U Crnoj Gori 13 odsto ispitanika navodi da je smanjilo kupovinu na prodajnim mestima, a 12 odsto da je povećalo kupovinu na internetu.
Onlajn kupovina među građanima Crne Gore u većoj meri je porasla među visokoobrazovanima, građanima starosti između 30 i 39 godina, onih sa višim ličnim prihodima i zaposlenima.
Istraživanje za obe zemlje je realizovano posle popuštanja restriktivnih mera, tokom juna 2020, na uzorku od populacije starosti od 18 do 65 godina, urbane i ruralne sredine.
(Izvor: FoNet/021)