Glas Javnosti

Sa tržišta se povlači keks zbog linka s pornografskim sadržajem

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Četiri vrste dečjeg keksa „Patrolne šape”, koje su se našle na policama trgovinskog lanca „Lidl” u Velikoj Britaniji ekspresno se povlače sa tržišta.

Kampanja opoziva ovih proizvoda je započeta pošto je ustanovljeno da je na poleđini pakovanja odštampan link koji vodi ka pornografskom sajtu, prenose britanski mediji.

Kako je za N1 potvrdio ovaj trgovački lanac, ovi proizvodi se ne nalaze na našem tržištu niti ih je ikada bilo na policama „Lidla” u Srbiji. Četiri različite vrste keksa sa imenom junaka ovog omiljenog dečjeg serijala povlače se sa polica, a biće uklonjene i sve zalihe, saopštavaju mediji u Velikoj Britaniji.

– „Lidl” Velika Britanija povlači ove brendirane proizvode pošto smo obavešteni da je link dobavljača koji je prikazan na poleđini pakovanja kompromitovan i da potrošače usmerava na sajt koji nije pogodan za decu – navela je ova trgovinska kuća.

 Oni kupcima preporučuju da se „uzdrže od posete navedenom sajtu”, kao i da vrate ovaj proizvod u najbližu prodavnicu kako bi im bio refundiran pun iznos koji su platili za ovaj proizvod. Da link na ambalaži dečjeg keksa usmerava potrošače na „eksplicitan sadržaj neprikladan za decu” ukazalo je i britansko Udruženje za zaštitu potrošača.


 Nemački mediji su saopštili da je navedena internet adresa prvobitno vodila ka veb-lokaciji za dečju modnu kompaniju „Api kids”, ali da je kasnije preusmerena na – kinesku porno stranicu. Opoziv je, inače, vrlo čest u supermarketima i trgovinskim lancima i to je uobičajen mehanizam kojim se u stvari trgovac angažuje i sam prijavljuje sporan proizvod kako bi zaštitio kupce.

Povlače se najrazličitije vrste proizvode i ne samo zbog kvaliteta nego češće zbog pogrešnog označavanja, lošeg pakovanja, rizika po najmlađe potrošače. Ovaj najnoviji slučaj sa keksom u „Lidlu” je poprilično iznenađenje i neuobičajeno s obzirom na to da je reč o dečjem proizvodu i kompromitujućem sadržaju linka koji je naveden na ambalaži.

Slučaj je prvi prijavio potrošački magazin „Vič”, a onda je reagovala i glavna potrošačka organizacija. Za razliku od zapadnoevropskih zemalja opoziv u Srbiji nije tako česta pojava ni praksa.

 Na našem tržištu ima kompanija koje na ovaj način reaguju kako bi izbegle probleme na tržištu, ali ipak većina i dalje pokušava da sakrije promašaje umesto da koristi mehanizam opoziva i na taj način zaštiti i potrošače i ugled svoje firme.


Glas javnosti/P02S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR