Kako dodaju, novi informacioni sistem će omogućiti onlajn registraciju poljoprivrednih gazdinstava i podnošenje zahteva za upis, izmene i brisanje podataka iz RPG-a i zahteva za podsticaje u poljoprivredi, brže odobravanje i isplatu podsticaja, smanjenje mogućnosti greške pri podnošenju i obradi zahteva, kao i ubrzanje obrade zahteva usled uvezivanja relevantnih registara, efikasnije izveštavanje, praćenje statistike podsticaja i veći stepen kontrole. Iz Ministarstva navode da je eAgrar prvi veliki korak ka stvaranju integrisanog administrativnog i kontrolnog sistema državnih podsticaja u poljoprivredi (IACS), odnosno sistema za implementaciju i kontrolu direktnih plaćanja i subvencija u okviru mera ruralnog razvoja.
- U predstojećem periodu, Uprava za agrarna plaćanja će zaokružiti informacioni sistem kojim će se omogućiti efikasna isplata podsticaja uz višestruko skraćenje vremena obrade zahteva. Plan je i da se tokom implementacije IPARD III programa pređe sa manuelnog načina rada na elektronski, što bi značajno ubrzalo proces, ali i pojačalo nivo kontrola redukujući uticaj ljudskog faktora na greške u radu i omogućujući bolje praćenje procesa rada u smislu trajanja i učinkovitosti - saopšteno je, piše portal Ekapija.
U 2023. godini planirano je uvođenje novih aktivnosti koje bi dodatno uticale na brzinu obrade zahteva i olakšale potencijalnim korisnicima pristup sredstvima iz IPARD fonda, kao i analiza mogućnosti uvođenja garantnog fonda za olakšan pristup finansijskim sredstvima za fizička lica, pre svega mlade poljoprivrednike, koji imaju poteškoća u dobijanju bankarskih garancija kao sredstvo obezbeđenja za korišćenje avansa.
U skladu sa dinamikom obrade zahteva planirano je da do juna 2023. godine bude odobrena celokupna IPARD alokacija.
Očekuje se da će ova podrška EU, zajedno sa nacionalnim i privatnim doprinosom, iznositi preko 580 mil EUR vrednosti investicija.