Glas Javnosti

РАЗМАТРА СЕ УКИДАЊЕ ПОРЕЗА. АЛИ САМО ЗА ПОЈЕДИНЕ КАТЕГОРИЈЕ КУПАЦА: Лакше до нових еко-возила, за одабране

Ekonomija
Autor: Глас јавности / НОВОСТИ / од 10.10.2018.

Почетком 2019. би требало да заживе олакшице за куповину хибридних аутомобила. У разматрању укидање пореза за поједине категорије. Нема пара за субвенције.

У Србији би, почетком следеће године, требало да се омогући повољнија куповина еко-возила (електричних и хибрида), а држава још тражи начин на који ће то бити урађено. По свему судећи, у првом моменту биће то укидање пореза за поједине категорије купаца.

 
- Кључно је да се крене с мртве тачке. Држава за класичне субвенције тренутно нема новца, али има начина да се, на пример омогућавањем таксистима да купе еко-возила без пореза (ПДВ), поспеши продаја. Додајте томе и бесплатно паркирање у градовима, као и неке друге олакшице које без великих мука можемо да применимо - каже, за "Новости", наш извор из једног министарства у коме се озбиљно припремају за Поглавље 27.

У Србији је до средине године било регистровано 128 електричних и 208 хибридних аутомобила. Тај податак је, на међународном скупу посвећеном е-мобилности, недавно одржаном у Београду, изнео председник Српске асоцијације увозника нових аутомобила др Милош Петровић.

- На Западу су субвенције између 4.000 и 10.000 евра по возилу. Нама је на Сајму аутомобила у Београду, овог пролећа, министар екологије Зоран Триван обећао да ће радити на томе, с обзиром на то да се припремамо и за Поглавље 27 - каже Петровић. - Поздрављамо сваку иницијативу на ову тему, баш као и најављено "рачунање" висине регистрације у неком наредном периоду на основу количине издувних гасова возила.

Процена је да у Србији, од око два милиона возила на нашим друмовима, скоро половина не би могла да испуни еко-норме развијених земаља.

Од почетка примене новог правилника о техничким прегледима обавезно је мерење количине издувних гасова, али се власници, без обзира на негативне резултате, не санкционишу. Законодавац је предвидео да се власницима тих аутомобила дају три године да "отклоне недостатке". То ће у пракси бити веома тешко урадити, јер би то захтевало често већа финансијска средства од вредности возила.

Јасно је да ће бити немогуће искључити из саобраћаја одједном неколико стотина хиљада возила, па је једини начин да држава покуша да омогући куповину савременијих аутомобила.

БРЗ ПОВРАТ НОВЦА

САМО наизглед држава губи субвенционисањем куповине електричних и хибридних возила, каже, за "Новости", Драган Шкрњић, председник Еко-клуба Србија, организатор међународног "Тесла релија".

- Смањује се загађење ваздуха које изазива многобројна респираторна обољења.Новац издвојен за лечење оболелих је вишеструко већи од додељених субвенција, показала је пракса у европским државама, а при свему томе се смањује и зависност земље од увоза деривата - каже Шкрњић.

Глас јавности / НОВОСТИ / од 10.10.2018.

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR