McCormick, najprodavaniji proizvođač začina, proglasio je aji amarillo za svoj „Ukus godine“ za 2025. 25. izdanje uticajnog izveštaja identifikuje trendovske začine i začine koji će se naći na jelovnicima restorana ili u kuvarskim knjigama.
Aji amarillo je ljuta paprika poreklom iz Južne Amerike i ima živahne voćne note koje podsećaju na marakuju ili mango, zajedno sa umerenom toplotom sličnom kajenskom biberu.
„Ravnoteža slatkoće i topline koju donosi čini je veoma ukusnom i izbalansiranom paprikom koja se može dodati u mnoga različita jela“, kaže Hadar Koen Aviram, izvršni kuvar McCormick-a koji vodi izveštaj.
Aji amarillo takođe odgovara svom prevodu „žuta čili paprika“ na engleskom, jer začin ima prepoznatljivu nijansu koja jelima i pićima daje „estetsku privlačnost“, dodala je ona. Začin donosi „svežinu i sjaj“ raznim namirnicama, uključujući ugljenisano povrće ili meso, umake, vinaigrete, pa čak i destilovan u jednostavan sirup za koktele.
McCormick raspoređuje globalni tim od oko 50 ljudi, kao što su kuvari, trgovci i prehrambeni tehnolozi sa „strašću prema inovacijama u hrani“ kako bi identifikovali ukus koji je „inovativni i odražava globalna kulinarska kretanja“, rekao je Aviram za CNN.
Aji amarillo se jasno istakao u istraživanju tima jer je bio „zanimljiv samostalni sastojak na mnogim jelovnicima i naterao nas je da ga pogledamo dvaput“, rekla je ona. Istraživači su ga primetili na ugljenisanom brokoliju u Londonu, prelivenom oštrim sosom na ostrige u Australiji i umešano u tropski koktel u Kanadi, tako da je začin „zaista nešto globalno van svog prvobitnog konteksta“.
Aviram je priznao da postoji kriva učenja sa aji amarilloom, ali to je namerno jer oni „žele da to bude početak“ i izveštaj je o „definisanju budućnosti ukusa“. McCormick predviđa da će se začin povećati na jelovnicima za 44% u narednih nekoliko godina.
McCormick prodaje adži amarillo začin na svojoj veb stranici počevši od 3. februara za 9,99 dolara i održava festival hrane u Majamiju kasnije tog meseca na kojem se služe jela i pića koristeći taj sastojak.
Deo rasta začina može se pripisati porastu peruanskih restorana, gde je aji amarillo glavna hrana u kuhinji. Broj peruanskih restorana koji su otvoreni širom Sjedinjenih Država u poslednjih pet godina skočio je za 22 odsto, navodi Ielp.
Jedan od tih novootvorenih restorana je Mita, vegetarijanski restoran u Vašingtonu, koji koristi žutu papriku. Kuvar i suvlasnik Miguel Guerra rekao je za CNN da ga njegov voćni nivo toplote i živahna boja čine raznovrsnim, a ljudi koji ga probaju „definitivno se zaljube jer ima pravu količinu toplote, ukusa i prelepe boje“.
Glas javnosti/B06S