Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova je dobila informaciju od ACEM-a (Asocijacija proizvođača motocikala Evrope) da je, tokom prvog polugodišta 2025.godine, došlo do očekivanog pada prodaje dvotočkaša u Evropi.
Naime, registracije novih motocikala na pet najvećih evropskih tržišta (Francuska, Nemačka, Italija, Španija i Velika Britanija) dostigle su 542.361 jedinica tokom prvih šest meseci 2025. godine.
Ovo predstavlja smanjenje od približno smanjenje od 11,3% u poređenju sa 2024. godinom (611.145 jedinica).
Obim registracija motocikala povećan je u Španiji (111.363 jedinice) za 5% u odnosu na prethodnu godinu, dok se u drugim zemljama tržište generalno smanjilo: u Italiji (195.025) 4,2%, Francuskoj (98.499) 14,8%, Velikoj Britaniji (47.464) 19,8% i u Nemačkoj (90.010 jedinica) 29%.
Registracije mopeda dostigle su ukupan obim od 68.690 jedinica na šest evropskih tržišta mopeda koje prati ACEM ( Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Holandija i Španija).
Ovaj obim registracija mopeda predstavlja smanjenje od 19,2% u poređenju sa prošlom godinom (84.974 jedinica).
Sva tržišta imaju očekivan pad, koji je u Španiji (5.628) 2%, Nemačkoj (8.333) 5,9%, Belgiji (13.304) 9,7%, Holandiji (13.199) 17,4%, Francuskoj (21.607) 27,7% i Italiji (6.619) 32,4%.
Dobri poznavaoci prilika na evropskom tržištu dvotočkaša nisu iznenađeni ovim padom prodaje, a zašto je ovaj minus bio i očekivan, i zašto nema "panike" kod proizvođača dvotočkaša Evrope, objašnjava generalni sekretar ACEM Antonio Perlot.
„Prva polovina 2025. godine potvrđuje očekivano prilagođavanje tržišta nakon prelaska na evro 5+, sa padom ukupnog obima registracija na nekoliko ključnih evropskih tržišta. Uprkos ovom kratkoročnom padu, motocikli ostaju popularan izbor za individualnu mobilnost u mnogim delovima Evrope. Kako transportni sektor Evrope prolazi kroz duboku transformaciju, neophodno je da vozila L kategorije budu u potpunosti prepoznata i podržana kao sastavni deo budućeg miksa mobilnosti. Ova vozila nude fleksibilna, efikasna i održiva rešenja za zadovoljavanje različitih potreba za mobilnošu. Evropski donosioci odluka moraju nastaviti da podržavaju konkurentnost sektora integrišući vozila L kategorije u buduće okvire transportne politike i dugoročne strategije građana.“ zaključuje Antonio Perlot, generalni sekretar ACEM.
Glas javnosti/D03S