Glas Javnosti

PREVARE NA SVE STRANE! Uzimaju depozit od 500 evra za nepostojeće apartmane

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Nekoliko prevaranata koji nude nepostojeće ili tuđe apartmane u Grčkoj trenutno vreba žrtve na društvenim mrežama. Oni uzimaju depozit od 100 do čak 500 evra, a posle se više ne javljaju. Na ovo je upozorio portal "Grčka info" na svojoj Fejsbuk stranici.

Kako kažu u Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija (JUTA), građani nikako ne treba da zakupljuju apartmane preko društvenih mreža, jer nema načina da znaju da li je u pitanju prava ponuda ili prevara, a svake godine na ovaj način bude oštećeno više stotina turista.

Portal "Grčka info" je objasnio način na koji prevaranti uspevaju da namame ljude.

- Oni posmatraju ko u Fejsbuk grupama traži smeštaj, a zatim tim osobama nude putem inboksa nepostojeće ili tuđe apartmane - navodi se u njihovom upozorenju.

- Najčešće su u pitanju nerealno niske cene, mada to nije pravilo. Uzimaju depozit na razne načine (Vestern, Revolut, ManiGram...) i više se ne javljaju.
Kako ističu, ne znaju koliko ljudi bude prevareno tokom sezone, jer je mnoge sramota da to prijave ili da napišu javno kako bi upozorili druge. Savetuju turiste da ukoliko baš žele preko tih grupa da nađu apartman, da vode računa da to bude od nekog ko nudi smeštaj javno, putem posta koji svi mogu da vide, sa fotografijama, cenama, lokacijom, a ne od nekog ko šalje ponude lično njima u inboks. Vlasnici smeštaja na tim Fejsbuk profilima, kako dodaju, uglavnom se međusobno poznaju i ako se pojavi neko nov i sumnjiv vrlo brzo će ga primetiti, upozoriti članove i izbaciti ga iz grupe.

Jedan prevareni turista objavio je da je navodni vlasnik apartmana uzeo depozit i onda nestao. Upitao je šta uraditi, jer se ne javlja i ne odgovara na pozive. U komentarima je još jedna osoba rekla da je imala isto iskustvo.

"Grčka info" je navela da je ova žena ostala bez 100, ali da je nažalost bilo i onih koji su izgubili 400 do 500 evra.


Prema rečima direktora JUTA Aleksandra Seničića, već godinama su aktuelne ove prevare, a njihova organizacija stalno upozorava građane da ne zakupljuju smeštaj preko društvenih mreža.

- Na internetu svako može da postavi šta hoće, bilo koju fotografiju i cenu - kaže Seničić.

- Uglavnom koriste fotografije divnih kuća koje imaju bazen, a ljudi pomisle da će baš to dobiti. Po pravilu, čim uplatite neki avans, oni se više ne jave. Tako svake godine više stotina građana bude prevareno na taj način.

Govoreći o svetski poznatim portalima za rezervaciju smeštaja, kao što su "Buking" i "Erbienbi", on kaže da je sve dobro dok ne dođe do problema, a onda će putnici teško moći da ostvare svoja prava.

Čitave grupe nasamarene

Direktor JUTA Aleksandar Seničić podseća da su lane bile aktuelne prevare preko društvenih mreža sa smeštajem u Crnoj Gori i Hrvatskoj. Bilo je slučajeva, kako dodaje, kada su građani bili oštećeni za ozbiljan novac.


- Prevaranti su za put u Egipat nudili navodne popuste ako se više ljudi priključi, pa su se prijavljivale čitave grupe turista - ukazuje naš sagovornik.

- Građani su uplaćivali na neke privatne račune avans po 7.000 evra, a ovi se više nisu javili.

- Šta da rade kad dođu u Grčku, a ne postoji smeštaj koji su zakupili - upitao je on.

- Najčešća prepreka da turisti ostvare svoja prava je jezik, logistika im je u Indiji, to je komplikovano. Najsigurnije je da građani preko turističkih agencija organizuju putovanja, jer tu postoji zakon i imaće zaštitu u najvećoj mogućoj meri.

On navodi primer turističke agencije "Barcino turs", gde su putnici uplatili aranžmane, ali oni nisu realizovani. Kako objašnjava, i kada se takva situcija desi, postoji osiguranje, pa će se oštećeni naplatiti.


Glas javnosti/B06S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR