Međutim, nije rečeno kako će se konkretno određivati visina poreza u odnosu na godište automobila. Poslali smo Ministarstvu finansija pitanje na tu temu, pa ćemo objaviti odgovor čim ga dobijemo.
Podsetimo se, reč je o porezu koji se kod automobila sa motorom od preko 2.000 kubika žargonski naziva „porez na luksuz“.
Sada se u zavisnosti od starosti vozila, ovaj porez umanjuje za određeni procenat:
Radna zapremina motora već zaista dugo nije apsolutno nikakav pokazatelj snage, performansi, luksuza ili bilo koje druge karakteristike vozila. Na primer, imamo potpuno nov BMW X5 sa motorom od 1.995 kubika i 231 KS po ceni od oko 70.000 evra. Tu su i turbo benzinci od samo 1.000 kubika sa 100 do 125 KS...
Iako je jasna namera da se motivišu vozači da kupuju novije automobile koji će manje da zagađuju, mnogi ipak smatraju da bi u priču trebalo ubaciti još neke faktore, kao npr. vrednost vozila, snagu motora i slično.
Početkom 2016. godine sajt Polovni automobili napravio je anketu u kojoj su posetioci izneli svoje mišljenje.
Najveći broj anketiranih smatrao je da su najvažniji parametri vrednost i starost automobila, dok je trećina mislila da „u priču“ treba ubaciti i snagu motora.
Ovaj problem je u drugim zemljama rešen na različite načine. U zavisnosti od zemlje, u obzir se uzimaju radna zapremina i snaga motora, starost vozila, Euro norma…
U nekim slučajevima visina poreza čak zavisi od težine i dimenzija automobila. Tu su i neke druge dažbine ili takse, kao i povlastice u zavisnosti od ekološke podobnosti vozila.
Međutim, sve važniji faktor u kombinaciji gore navedenih faktora jeste emisija ugljen-dioksida, pa se u nekim državama oporezivanje već dugo vrši samo na osnovu ove emisije.