Sve češće građanima stižu SMS poruke u kojima se nepoznata lica lažno predstavljaju kao različiti pružaoci usluga. Nikola Đukić iz Narodne banke Srbije rekao je za RTS da se uglavnom lažno predstavljaju kao „Pošta Srbije“, DHL ili „Netfliks“.
„Građani u uverenju da plaćaju nešto naravno manje iznose za preuzimanje pošiljke ili za obnovu, recimo, pretplate kod striming operatera kao što je Netfliks, predaju svoje podatke o kartici. Međutim, oni to ne rade na sajtu tog pružaoca usluge, već na lažnoj internet stranici koju su kriminalci kreirali sa ciljem da preuzmu njihove podatke o karticama. To su ime i prezime, datum isteka važenja kartice, broj kartice i najvažnije, ona tri broja koja se nalaze na poleđini kartica, a koje predstavljaju CCV kod za izvršenje transakcije“, naveo je Đukić.
Dodao je da građani imaju vremena da blokiraju karticu i da treba da kontaktiraju sa bankom u tom slučaju.
„Dakle, treba da zanemarite SMS poruku, ne da nastavite dalje. Ako se već i desilo pa su pristupili tom linku, treba da obrate pažnju na kakav su to sajt otišli. Dakle, to su lažne internet stranice“, istakao je Nikola Đukić.
Govoreći o korišćenju platnih kartica u inostranstvu, Đukić je naveo da se provizija može naplatiti, ali da to zavisi od toga gde se kartica koristi.
„Ono što bi bila naša preporuka jeste da karticu za plaćanje koristimo kod trgovaca na POS terminalima. Kada koristimo karticu, treba prvo da vidimo, postoje nalepnice koje označavaju određenu marku kartice, tako da kažem. Drugo, treba da proverimo i da li svi prodavci primaju našu karticu. Ako smo već prinuđeni da podižemo gotovinu sa bankomata, u tom slučaju se naplaćuju provizije“, istakao je Đukić i dodao da su provizije uglavnom veće za kreditne nego za debitne kartice.
Poručio je da kartice treba oprezno koristiti, da nikome ne treba da se daje PIN kod.
Nikola Đukić je naveo da bi pre polaska na put u inostranstvo trebalo kontaktirati sa bankom i raspitati se o uslovima korišćenja platnih kartica u drugim zemljama, a ukoliko se kartica tokom putovanja izgubi ili je bankomat „proguta“, treba da se javimo matičnoj banci.
3 sata