Testiranja na deonici pruge Novi Sad-Subotica, koja su počela ove nedelje, obavljaju se uz pomoć specijalnih mernih kola koja se kreću brzinom do 160 kilometara na sat i zaustavljaju se tek nakon pređenog kilometra. Zbog toga, Infrastruktura železnice Srbije apeluje na građane da ne prelaze i ne kreću se tim delom pruge.
Nenad Stanisavljević iz Železnica Srbije ističe da su testiranja neophodna za proveru geometrije koloseka, kvaliteta radova i drugih parametara, što će omogućiti konzorcijumu Kineskih železnica i 50 domaćih srpskih firmi da utvrde da li je sve urađeno kako treba. Takođe, naglašava da će putni prelazi biti zatvoreni tokom testiranja i da će, po završetku pruge, svi postojeći putni prelazi biti denivelisani, što podrazumeva izgradnju viadukata, podvožnjaka i nadvožnjaka za veću bezbednost.
Posebno se ističe izgradnja viadukta kod Vrbasa, dužine gotovo 1.500 metara, kao najznačajnijeg građevinskog objekta na ovoj deonici. Pored toga, grade se i tri nove železničke stanice u Rumenci, Lovćencu i Vrbasu, te se očekuje završetak građevinskih radova do kraja godine, pre ugovorenog roka u avgustu 2025. Planirano je da putovanje vozom od Novog Sada do Subotice traje 42 minuta, čime će ukupno putovanje od Beograda do Subotice biti oko sat i 15 minuta.
Glas javnosti