Porodičnu proizvodnju ratluka koji se prodavao u radnjici na kućnom pragu i u užičkim kafanama, Milica je unapredila prijavom na konkurs "Snažne i odvažne". Tako je na rafove trgovačkog lanca u 35 gradova stigao njen proizvod.
- Pokrećemo neku liniju dodatne proizvodnje, koji će da uspe da podrži sve te prodavnice koje su zainteresovane za naše proizvode - kaže Jelena Alimpić iz Mina užitka.
Milica Stevanović iz kompanije Lidl Srbija navodi da cilj projekta nije samo prodaja dogovorenih količina u jednoj akcijskoj nedelji, već je cilj promocija proizvoda i samih preduzetnica.
Kaže da su domaće sirće, rakija i kolači planuli. Nešto teže je išla prodaja premijum meda sa suvim voćem. Zato se mnogi bore i za mesto na rafovima vinarija ili prodavnica delikatesa.
Veliko interesovanje je za "Dane domaćih dobavljača" koje organizuje Privredna komora.
- Konstantno radimo u tom lancu snabdevanja da bude bogatiji jer definitivno na policama treba da ponudimo proizvode koji imaju deklaraciju, za koje znamo izvor i od čega se sastoje - ukazuje Tijana Maljković iz Privredne komore Srbije.
Mali proizvođači koji ne mogu da plate uvođenje standarda, kao ni dobro mesto na rafovima koje trgovci naplaćuju od 500 do 3.500 EUR, mogu da proizvode pod imenom trgovca.
- Proizvodnja pod trgovačkom markom je dobar način za sve proizvođače, ne samo male, da ne samo uđu u velike trgovinske lance, imaju siguran plasman robe i ne moraju uopšte da ulažu u marketing. Naravno tu treba biti oprezan da ne dođe do kanibalizacije sopstvenog brenda - navodi Željko Rakić iz Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.
Saradnja velikih trgovaca sa malim brendovima je utakmica u kojoj obe strane pobeđuju. Trgovci dobijaju besplatan marketing društveno-odgovorne kompanije, a proizvođači sigurnu isplatu nabavne cene i šansu da izađu van granica lokalnog tržišta, prenosi portal Ekapija.