Odgovore na pitanja da li će zbog toga još više da poskupe automobili, da li će uvoz starijih polovnjaka postati nemoguć i da li će biti obavezni i za stara vozila, dao je pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković.
- Energetski pasoš je novina, mi inače ne volimo promene ali je ovo zaista dobra stvar. Zakon o klimatskim promenama nalaže da postoji oznaka ekonomičnosti potrošnje goriva, kao i emisije CO2 i štetnih materija u atmosferu. Mi Srbi imamo svest o tome kakve automobile vozimo, kako oni utiči na okolinu i koliko troše. Dokaz o tome je da je Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture opredelilo šest milijardi dinara za subvencije novih i ekspanziju električnih i hibridnih vozila - rekao je on.
Ko mora da nabavi energetski pasoš za automobil, kupac ili prodavac?- U pitanju je zaduženje onoga ko prodaje, a ne kupca. Veoma je bitno da prodavac koji stavlja novo vozilo u promet, na utvrđenom mestu ili rastojanju, na jasno vidljiv način i o svom trošku postavi oznaku ekonomičnosti, koja će sadržati informacije o zvaničnoj potrošnji goriva, kao i emisiji štetnih materija iz novog automobila - rekao je Koković u Jutarnjem programu Prve televizije.
Da li će nabavljanje energetskog pasoša podići cene novih automobila?Koković kaže da neće uticati ni na cenu vozila, ni na sadržaj saobraćajne dozvole. Ali pošto Srbi većinom kupuju polovne automobile, mnogi se pitaju da li će ubuduće i "polovnjaci" morati da imaju ovu oznaku, ili će kupovina uvoznog a korišćenog automobila biti onemogućena.
- Važno je da naglasimo, ovo isključivo važi za nove modele automobila, ne postoji energetski pasoš za starije modele. Za sada! U nekoj budućnosti će možda imati smisla da tu oznaku dobiju i starija vozila, da bi se videlo koliko zagađuju i utiču na zdravlje. Ali za sada ne postoji tendencija da se na ovaj, ili sličan način, uređuje oblast vozila koja se uvoze kao upotrebljavana - rekao je Koković.