Izveštaj je otkrio i da su kapitalna ulaganja u obnovljive izvore energije dostigla 494 mlrd USD u 2022. godini, u poređenju sa 446 mlrd USD u naftu i gas, u istom periodu, prenosi poslednji Bilten Agencije za energetiku Republike Srbije (AERS).
U saopštenju iz Rystad Energy navedeno da je do sada povraćaj na projekte obnovljive energije (kao što su solarna fotonaponska energija i vetar), bio nizak i prvenstveno se oslanjao na subvencije kako bi se projekti doveli preko crte isplativosti, prenosi portal Ekapija.
On je nedavno za CNBC rekao da je oko 3,8 biliona dolara uloženo u obnovljive izvore tokom protekle decenije, a ova ogromna investicija samo je pomerila udeo fosilnih goriva u globalnom energetskom miksu sa 82% na 81%.
On je takođe istakao da se ulaže u kapacitete OIE, ali da je faktor iskorišćenosti kapaciteta prilično nizak.
- U roku od 10 godina, udeo Rusije u međunarodnoj trgovini nafte i gasa trebalo bi da se prepolovi - smatra Agencija sa sedištem u Parizu.
Međutim, ocenjuje Oilprices, ovaj poslednji Svetski energetski pregled mogao bi ući u istoriju kao najnoviji prilog željama IEA, a ne kao odraz bilo kakve iole uverljive stvarnosti.
"Normalno" znači 40% gasa od Rusije
Referišući se na stav "bezmalo svih značajnijih analitičara", koji su rekli su da potražnja za ugljem nikada više neće rasti na globalnom nivou, a da će gas biti premostno gorivo do obnovljive energije, te da je sada potražnja za ugljem porasla zbog nedostatka gasa u Evropi, oilprice.com piše:
Oilprice, koji stav o skorom kraju rasta potražnje za ugljem naziva "prvom zabludom" IEA, primećuje da bismo, "s obzirom na to da nova isporuka utečnjenog prirodnog gasa (LNG) iz SAD-a sporo zamenjuje izgubljene tokove ruskih cevovoda, mogli videti jaku potražnju za ugljem još nekoliko godina. A onda će Kina i Indija i dalje koristiti ugalj, jer će ostati jeftiniji od gasa, posebno LNG-a, čiju su cenu do neba podigli evropski kupci".
Električna vozila kao "druga zabluda"
Što se tiče potražnje za naftom, čini se da IEA veruje da će je električna vozila ubiti počevši od sredine 2030-ih. Ipak, to bi iziskivalo proizvodnju, prodaju i upotrebu mnogo miliona električnih vozila, što je daleko od sigurnog zbog izvesne nestašice bakra i minerala, navodi Oilprice.
7 sati