Glas Javnosti

NOVI USLOVI ZA BANKE KAKO NE BI OŠTETILI GRAĐANE : Neke stavke i moraju biti jeftinije

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Banke u Srbiji moraće da snize cene svojih usluga, a dodatno, moraće ubuduće drugačije da se ponašaju kada je reč o sličnim odlukama.

To je rezulat dogovora koji je postignut između NBS i banaka a koji su danas obelodanjeni na konferenciji za medije.

Tako, banke u narednih godinu dana, počev od 1. septembra, neće povećavati cenu svojih usluga, a da one banke koje su iz povećale od 1. januara 2021. godine moraće da snize visinu tih usluga za 30 procenata.

To neće biti ispod nivoa na kome je cena usluga bila pre povećanja. Dodatno, banke će ubuduće biti obavezane da centralnoj banci unapred najave nameru da menjaju cene svojih usluga, umesto da kao do sada slobodno odlučuju o tome.

Izvršni odbor NBS danas je doneo dve odluke koje se tiču bankarskiih usluga, a koje će dodatno zaštititi životni standard građana, a sve zbog učestalih žalbi građana.


Skočilo je održavanja računa, isplata gotovine, SMS obaveštenja, korišćenju bankomata i drugih usluga prenosi Telegraf Biz

Banke su mahom podizale provizije ili čak uvodile provizije na usluge koje nikada nisu naplaćivale. Na primer, provera stanja na računu na bankomatu je do skoro bila besplatna usluga, a sada košta 15-30 dinara. Neke banke počele su da naplaćuju uručivanje platne kartice u ekspozituri, već odavno se naplaćuju SMS poruke, a prethodnih meseci posebno je razbesnelo klijente uvođenje naplate plaćanja putem elektronskog i mobilnog bankarstva pa sada jedna transakcija košta tridesetak dinara.


Takođe podsećaju da je NBS ranije uvela zakonsku obavezu banaka da informišu klijenta o naplaćenoj naknadi nakon izvršene tranksacije, da dostave pregled naknada kao deo predugovorne dokumentacije, da jednom godišnje dostave ukupan naplaćeni iznos svih naknada i kamata po različitim uslugama i objavila je naknade svih banaka na internet prezentaciji NBS kako bi građani mogli na jednostavan način da se informišu i uporede ih pre nego što posete banku.

Takođe, banke su u skladu sa Zakonom o platnim uslugama dužne da o promenama naknada informišu svoje korisnike. I to dva meseca ranije. 

Podsećamo, NBS je danas korigovala i referentnu kamatnu stopu. 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR