Taman kad pomislimo da smo sve videli, pojavi se nešto novo. To je naplata usluge "po spratovima", odnosno ista roba koja se dostavlja vama i vašem komšiji na spratu ispod - može biti naplaćena drugačije.
Jedan prodavac nameštaja naplaćuje dodatnu uslugu "unosa nameštaja po spratu", a o tome piše Potrošač info. U proteklom periodu, Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije se obratilo više potrošača upitom da li je takva praksa pomenutog trgovca u skladu sa zakonom.
Naime, potrošaču koji kod ovog trgovca kupi komad nameštaja i želi da mu on bude isporučen na kućnu adresu, obračunava se iznos za naplatu dostave u skladu sa gradskom zonom. U slučaju da je adresa potrošača u prvoj gradskoj zoni grada Beograda, iznos koji je potrebno platiti za isporuku robe je 2.500 RSD.
Međutim, ako potrošač živi u stambenoj zgradi na devetom spratu, biće mu dodatno naplaćena i "usluga unosa nameštaja po spratu", odnosno 9 x 200 RSD, u ukupnom iznosu od 1.800 dinara.
Potrebno je istaći da većina potrošača navodi da stambene zgrade u kojima žive poseduju lift, ali da to ne utiče na odluku prodavca danastavi sa naplatom ove usluge.
Ovakvo postupanje trgovca, osim što nije u skladu sa opštim načelima poslovne etike, piše dalje portal, predstavlja i kršenje člana 46. stav 5. Zakona o zaštiti potrošača u kome se navodi:
"Neće se smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta."
S obzirom na to da za kršenje člana 46. stav 5. Zakona o zaštiti potrošača nije predviđen prekršaj kao ni sankcija za trgovca koji ne poštuje propisano, ostaje nada da će zakonodavac detaljnije regulisati ovu oblast.
(Glas javnosti/Telegraf)