Narodna banka Srbije je saopštila, povodom pritužbi građana da su u privatnim porukama na viberu primetili da im se posle reči kao što su kredit, banka i slično pojavlju reklame jedne banke, kako ima neposredna saznanja o toj oglasnoj poruci i da u skladu sa svojim nadležnostima, preduzima supervizorske aktivnosti i proverava postupanje banke u vezi sa tom konkretnom porukom.
"Ako utvrdimo nepravilnosti u postupanju banke, banci će biti izrečene mere, a NBS o tome može da objavi obaveštenje na svom sajtu", rečeno je u Narodnoj banci.
Oni objašnjavaju da su banke u obavezi da finansijske usluge oglašavaju u skladu sa načelima istinitosti, izbalansiranosti i transparentnosti informacija, kao i primerenosti sadržaja, u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga i Odlukom o bližim uslovima oglašavanja finansijskih usluga.
Navode da što se tiče konkretnog slučaja, neophodno u odgovarajućem postupku utvrditi sve činjenice i dati pravnu kvalifikaciju.
To, dodaju, nije moguće učiniti samo vizuelnim pregledanjem takvih poruka, već ozbiljnim pristupom, pre svega u smislu utvrđivanja činjenica, davanja pravne ocene, i na kraju mera koje banka treba da preduzme da otkloni posledice eventualnih nepravilnosti i poštovanjem procedura koje zahtevaju određeno vreme.
Zato bi, navode u NBS, bilo neozbiljno i neprofesionalno da pre toga medijima dostavljaju preliminarne stavove i mišljenja o postupanju banke.
Glas javnosti/ R06S