Glas Javnosti


NBS: Proverava se postupanje banke o reklamiranju porukama na viberu

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Neophodno je u odgovarajućem postupku utvrditi sve činjenice i dati pravnu kvalifikaciju, kažu u centralnoj banci.

Narodna banka Srbije je saopštila, povodom pritužbi građana da su u privatnim porukama na viberu primetili da im se posle reči kao što su kredit, banka i slično pojavlju reklame jedne banke, kako ima neposredna saznanja o toj oglasnoj poruci i da u skladu sa svojim nadležnostima, preduzima supervizorske aktivnosti i proverava postupanje banke u vezi sa tom konkretnom porukom.

"Ako utvrdimo nepravilnosti u postupanju banke, banci će biti izrečene mere, a NBS o tome može da objavi obaveštenje na svom sajtu", rečeno je u Narodnoj banci.

Oni objašnjavaju da su banke u obavezi da finansijske usluge oglašavaju u skladu sa načelima istinitosti, izbalansiranosti i transparentnosti informacija, kao i primerenosti sadržaja, u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga i Odlukom o bližim uslovima oglašavanja finansijskih usluga.


Navode da što se tiče konkretnog slučaja, neophodno u odgovarajućem postupku utvrditi sve činjenice i dati pravnu kvalifikaciju.

To, dodaju, nije moguće učiniti samo vizuelnim pregledanjem takvih poruka, već ozbiljnim pristupom, pre svega u smislu utvrđivanja činjenica, davanja pravne ocene, i na kraju mera koje banka treba da preduzme da otkloni posledice eventualnih nepravilnosti i poštovanjem procedura koje zahtevaju određeno vreme.

Zato bi, navode u NBS, bilo neozbiljno i neprofesionalno da pre toga medijima dostavljaju  preliminarne stavove i mišljenja o postupanju banke.

Glas javnosti/ R06S

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR