Boško Bubanja predsednik udruženja Event Industrije Srbije ističe da kada bi se ugrubo gledala ponuda cene bi se kretale od 20-30 evra po osobi, pa do nekih 400-450 evra po osobi.
- Mlađa populacija bira klubove gde će platiti ulaz dvadesetak evra i onda cena zavisi od toga šta će konzumirati od hrane, pića, gde će biti smešten! Na primer za 50 evra uglavnom imamo ulaz i osnovno piće, za 1.000 separe za desetak ljudi. Ali, čak i u najskupljim mestima gde doček košta oko 300 evra po osobi, cena zavisi od programa - kaže Bubanja.
Ističe da cene nisu nikakva bahatost ugostitelja, već da zavise isključivo od izvođača koji će se tu pojaviti.
- Na primer u objektu gde se plaća 300 evra po osobi vi možete naći i mesto za 120 evra. Onaj ko želi da bude pored bine, odnosno pored samog izvođača ili da ima veći komfor, on mora da plati više - kaže Bubanja.
- Ljudi koji žele da prisustvuju određenom programu ili čuju određenog izvođača, ali ne mogu ili ne žele da plate ulaz, mogu slušati sa strane. S druge strane, postoje oni koji žele komfor i spremni su da plate više za najbolja mesta, iako ih program manje zanima - kaže Bubanja.
Ističe da prodaja ide dobro, pogotovo u Beogradu, na Zlatiboru i Kopaoniku, koji privlače mnoge turiste.
- Skupa mesta se brzo rasprodaju, dok još ima dostupnih u većini objekata - kaže Bubanja.
Cene za doček Nove godine u ugostiteljstvu svake godine rastu za 10-15%, prateći inflaciju. Ipak prema rečima Bubanje, ove godine nema značajnih povećanja cena.
- Dokle god postoje ljudi spremni da plate, situacija je prihvatljiva - ističe Bubanja.
Ugostitelji često reklamiraju svoja mesta kao vrednija, posebno među tinejdžerima, stvarajući različite zone (zelene, crvene, zlatne, srebrne) koje se razlikuju po ceni.
Hoteli su popunjeni kako u Beogradu, tako i u unutrašnjosti. Iako su cene visoke, očigledno je da ima dovoljno klijenata koji to žele da plate, kaže Seničić.
- Ima sve više stranaca i to stvarno podiže cenu! Cene hotela u Beogradu su preskupe, ali 70 odsto hotela je popunjeno tokom cele godine! I to onih najskupljih! Ta cena ima svoje tržište i ono je popunjeno! Veća potražnja podiže cenu, manja potražnja obara cene - kaže Seničić.
Seničić ističe i da najveći trošak tokom dočeka i reprize u ugostiteljskim objektima, restoranima i hotelima, čine honorari izvođača i planirani programi. Visoki honorari izvođača diktirani su tržištem. Atraktivni programi na gradskim trgovima i u turističkim destinacijama poput Crne Gore, Barija, Tivta, Budve i Herceg-Novog, privlače veliki broj ljudi, što se vidi po interesovanju tržišta, kaže Seničić.
Ukoliko hoćete da potrošite manje para, slavite Novu godinu na nekom od trgova, savetuje Seničić.
- Mladi iz Beograda već godinama idu na proslave u druge gradove Srbije, poput Novog Sada, Niša i Kragujevca, gde mogu iznajmiti apartmane za oko 50 eura dnevno i uživati u povoljnijem provodu. Iako je vreme često hladno, atraktivni izvođači kao Dino Merlin, Petar Grašo i Severina privlače ljude. Postoje i paket aranžmani, poput onog u Dubrovniku, koji nude vrhunski program - kaže Seničić.
Glas javnosti/ B06S