Glas Javnosti

Najskuplja mesta planu prva: Cene dočeka Nove godine rastu do 15% svake sezone

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Za doček Nove godine cena ima raznih, a najmanje onih za pliće džepove. Za tri dana na Zlatiboru možete naći apartman za čak 3.000 evra. Tinejdžeri se odlučuju za separe za koje izdvajaju oko 1.000 evra!

Boško Bubanja predsednik udruženja Event Industrije Srbije ističe da kada bi se ugrubo gledala ponuda cene bi se kretale od 20-30 evra po osobi, pa do nekih 400-450 evra po osobi.

- Mlađa populacija bira klubove gde će platiti ulaz dvadesetak evra i onda cena zavisi od toga šta će konzumirati od hrane, pića, gde će biti smešten! Na primer za 50 evra uglavnom imamo ulaz i osnovno piće, za 1.000 separe za desetak ljudi. Ali, čak i u najskupljim mestima gde doček košta oko 300 evra po osobi, cena zavisi od programa - kaže Bubanja.


Ističe da cene nisu nikakva bahatost ugostitelja, već da zavise isključivo od izvođača koji će se tu pojaviti.

- Na primer u objektu gde se plaća 300 evra po osobi vi možete naći i mesto za 120 evra. Onaj ko želi da bude pored bine, odnosno pored samog izvođača ili da ima veći komfor, on mora da plati više - kaže Bubanja.

Najskuplja mesta najbrže se rasprodaju

- Ljudi koji žele da prisustvuju određenom programu ili čuju određenog izvođača, ali ne mogu ili ne žele da plate ulaz, mogu slušati sa strane. S druge strane, postoje oni koji žele komfor i spremni su da plate više za najbolja mesta, iako ih program manje zanima - kaže Bubanja.

Ističe da prodaja ide dobro, pogotovo u Beogradu, na Zlatiboru i Kopaoniku, koji privlače mnoge turiste.

- Skupa mesta se brzo rasprodaju, dok još ima dostupnih u većini objekata - kaže Bubanja.

Cene za doček Nove godine u ugostiteljstvu svake godine rastu za 10-15%, prateći inflaciju. Ipak prema rečima Bubanje, ove godine nema značajnih povećanja cena.

- Dokle god postoje ljudi spremni da plate, situacija je prihvatljiva - ističe Bubanja.


Ugostitelji često reklamiraju svoja mesta kao vrednija, posebno među tinejdžerima, stvarajući različite zone (zelene, crvene, zlatne, srebrne) koje se razlikuju po ceni.

Troškovi putovanja i turizam u Srbiji

Hoteli su popunjeni kako u Beogradu, tako i u unutrašnjosti. Iako su cene visoke, očigledno je da ima dovoljno klijenata koji to žele da plate, kaže Seničić.

- Ima sve više stranaca i to stvarno podiže cenu! Cene hotela u Beogradu su preskupe, ali 70 odsto hotela je popunjeno tokom cele godine! I to onih najskupljih! Ta cena ima svoje tržište i ono je popunjeno! Veća potražnja podiže cenu, manja potražnja obara cene - kaže Seničić.

Seničić ističe i da najveći trošak tokom dočeka i reprize u ugostiteljskim objektima, restoranima i hotelima, čine honorari izvođača i planirani programi. Visoki honorari izvođača diktirani su tržištem. Atraktivni programi na gradskim trgovima i u turističkim destinacijama poput Crne Gore, Barija, Tivta, Budve i Herceg-Novog, privlače veliki broj ljudi, što se vidi po interesovanju tržišta, kaže Seničić.


Ako hoćete da se provedete za manje para slavite Novu godinu na trgovima

Ukoliko hoćete da potrošite manje para, slavite Novu godinu na nekom od trgova, savetuje Seničić.

- Mladi iz Beograda već godinama idu na proslave u druge gradove Srbije, poput Novog Sada, Niša i Kragujevca, gde mogu iznajmiti apartmane za oko 50 eura dnevno i uživati u povoljnijem provodu. Iako je vreme često hladno, atraktivni izvođači kao Dino Merlin, Petar Grašo i Severina privlače ljude. Postoje i paket aranžmani, poput onog u Dubrovniku, koji nude vrhunski program - kaže Seničić.





Glas javnosti/ B06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR