Glas Javnosti


Milka vara kupce jer ambalaža ostaje ista, a cena i do 64 odsto viša

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Nemačka organizacija za zaštitu potrošača "Foodwatch" dodelila je ovogodišnju "nagradu" za najobmanjujući proizvod, takozvani Zlatni vindbojtel, poznatoj čokoladi Milka.

Čokolada "Alpsko mleko" sada teži 90 grama umesto ranijih 100, dok je cena povećana sa 1,49 na 1,99 evra, piše nemački "Velt" (Welt).

Ambalaža je ostala ista, pa većina kupaca promenu ni ne primeti.


To znači da je čokolada smanjena, a poskupela je čak 50 odsto, što je jasan primer taktike koju potrošačke organizacije nazivaju "shrinkflation" - skriveno poskupljenje kroz smanjenje sadržaja proizvoda, navela je pomenuta medijska kuća.

Odluku o nagradi donelo je više od 58.000 ljudi koji su glasali putem interneta, a Milka je pobedila sa najviše glasova - 34 odsto.

Proizvođač "Mondelez" kaže da je do promena došlo zbog "drastičnog rasta troškova proizvodnje", posebno cene kakaa.

Međutim, "Foodwatch" navodi da je prosečna cena čokolade u Nemačkoj porasla samo osam odsto od početka godine, dok je Milka poskupela i do 64 odsto.

Pored Milke, u finalu za tu negativnu nagradu bili su i drugi proizvodi: ledeni čaj influenserke Širin Dejvid (DirTea Glow), margarin Rama, čokoladica za menstrualne bolove (MenstruChocbar) i norveški losos brenda "Fish Tales".

Potrošačke organizacije traže od nemačke vlade da uvede jasna pravila, kao što već postoji u Francuskoj i Mađarskoj, da trgovci moraju posebno da označe proizvode koji su smanjeni, a poskupeli.




Glas javnosti/ T02S

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR