Pri kraju godine, kad Upravni odbor Fonda PIO usvoji odluku u skladu sa Pravilnikom o društvenom standardu, objavljuje se oglas za prijem zahteva za upućivanje penzionera na desetodnevnu od deset dana.
U Fondu kažu da pravo na ovaj vid oporavka imaju korisnici penzija koji žive na teritoriji Srbije, pod uslovom da njihova penzija ne prelazi iznos prosečne, da nemaju druga lična primanja i da rehabilitaciju nisu koristili od oglasa iz 2020. godine. Svake godine u oglasu se objavljuje ažurirana granica prosečne penzije, što je najvažniji podatak za sve koji žele da se prijave.
Osim troškova boravka, Fond PIO pokriva i putne troškove.
"Pratilac takođe ima pravo na plaćen smeštaj i put, ukoliko korisnik penzije ostvaruje pravo na tuđu negu i pomoć ili spada u druge izuzetne kategorije navode iz Fonda i ističu da učlanjenje u penzionerske organizacije nije nikakav uslov, što dodatno pojednostavljuje pristup ovom pravu.
Prijave zainteresovanih penzionera podnose se u najbližoj filijali Fonda, uz tri osnovna dokumenta: ček od penzije, medicinsku dokumentaciju i izjavu da su ispunjeni propisani uslovi. Oglasi se objavljuju u dnevnoj štampi, a rok za prijavu traje 12 radnih dana, što znači da zainteresovani moraju brzo da reaguju nakon objavljivanja oglasa.
Kada je reč o porodičnim penzijama koje koristi više članova domaćinstva, svi mogu da se prijave, ali priliku dobija samo jedan, i to najstariji član porodice. Ipak, pravilo ne važi za decu koja nisu sposobna za samostalan život i rad njima se omogućava da pravo na rehabilitaciju iskoriste svi.
Posle zatvaranja oglasa počinje administrativna procedura. Filijale i Direkcija Fonda imaju 20 radnih dana da obrade podnete dokumente, uz mogućih dodatnih pet dana ako se obrada vrši u drugoj filijali, potom ide objava preliminarne rang-liste, a korisnici imaju pravo da ulože prigovor u roku od pet radnih dana, ukoliko smatraju da je došlo do greške.
Komisija Fonda, u kojoj su predstavnici udruženja penzionera, zaposleni Fonda i lekar veštak, nakon obrade prigovora utvrđuje konačne rang-liste. One predstavljaju polaznu tačku za raspoređivanje korisnika u dostupne ustanove. Komisija odlučuje na osnovu dokumentacije gde će korisnik biti upućen, vodeći računa o njegovom zdravstvenom stanju i kapacitetima ustanova.
Ako se ispostavi da u izabranoj ustanovi nema slobodnih mesta ili da je lokacija neadekvatna za zdravstvene potrebe korisnika, određuje se druga destinacija. Ukoliko korisnik ne može da iskoristi odobreni termin, dužan je da o tome obavesti Fond, nakon čega se poziv upućuje sledećem na listi.
Kada rehabilitacija bude završena, ustanove šalju Fondu otpusne liste kao dokaz da je usluga realizovana, a uz to dostavljaju i fakture sa detaljnim specifikacijama troškova: broj dana boravka, pružene terapije i iznos putnih troškova, piše Biznis.rs. Svaka filijala Fonda proverava dokumentaciju pre isplate. Korisnici koji nisu refundirali putne troškove direktno u ustanovi mogu ih potraživati naknadno.
Za ustanove koje sprovode rehabilitaciju postoje precizne obaveze izveštavanja – mesečni i godišnji izveštaji o broju korisnika i iskorišćenim sredstvima redovno se dostavljaju Fondu. Radna grupa Fonda prati celokupan proces i jednom godišnje podnosi izveštaj direktoru, čime se obezbeđuje jedinstvena primena pravilnika u svim filijalama širom zemlje.
Glas javnosti/ D08S