Prodaja tog švedskog modnog giganta dostigla je 62,19 milijardi švedskih kruna u poslednja tri meseca ove godine, ispod 63,48 milijardi predviđenih u anketi Rojtersa, ali porast od 3 odsto u lokalnim valutama.
Kompanija je pripisala pad prodaje delom kasnijoj pojavi Crnog petka, ali je rekla da je prodaja porasla u decembru i januaru, što je pozitivan početak nove fiskalne godine.
Sveukupno u 2024, prodaja je porasla za 1 odsto u lokalnim valutama i iznosila je 234,58 milijardi švedskih kruna, prvenstveno zahvaljujući ženskoj odeći, sportskoj odeći i onlajn segmentima grupe.
Međutim, celogodišnji operativni profit je bio nešto bolji od očekivanog. H&M je objavio operativni profit od 17,3 milijarde švedskih kruna (1,57 milijardi dolara) za 2024. godinu, u odnosu na 17,2 milijarde švedskih kruna koje su prognozirali analitičari u anketi LSEG.
Operativni profit u četvrtom kvartalu iznosio je 4,6 milijardi švedskih kruna u odnosu na 4,2 milijarde švedskih kruna koje su predviđali analitičari.
Akcije su neznatno smanjile gubitke i trgovale su za 3,25 odsto do 9:18 po londonskom vremenu.
Ikona berzanskog grafikona Ikona berzanskog grafikona H&M.
– Prodaja i operativni profit su porasli u četvrtom kvartalu zahvaljujući snažnoj prodaji na mreži, dobro prihvaćenim ženskim modnim kolekcijama i efikasnoj kontroli troškova. Fokusirajući se na naš osnovni posao i ispunjavajući naš plan, na putu smo ka dugoročnom, profitabilnom rastu – rekao je izvršni direktor Daniel Erver u izjavi koja prati rezultate.
Gledajući unapred, Erver je rekao da očekuje da će se pritisak na potrošače dodatno ublažiti 2025. godine, i dodao da je kompanija u dobroj poziciji da se nosi sa svim „negativnim spoljnim“ uticajima u međunarodnoj trgovini.
– Iako bi kontinuirani izazovni makroekonomski uslovi i geopolitička neizvesnost mogli uticati na raspoloženje potrošača tokom 2025. godine, vidimo neke pozitivne znake kao što su inflacija i pad kamatnih stopa – rekao je on.
– Naš raznovrsni lanac snabdevanja nam daje fleksibilnost potrebnu za ublažavanje negativnog spoljnog uticaja na različitim tržištima. Ovo, zajedno sa našom poslovnom idejom — modom i kvalitetom po najboljoj ceni na održiv način — stvara snažnu otpornost i dobro nas pozicionira za rast u globalno modno tržište.
H&M se bori da se takmiči sa rivalom Zarom u vlasništvu Inditeksa, kao i sa nižim prodavcima na malo, kao što je gigant brze mode Shein.
U septembru je kompanija ukinula cilj marže zarade za 2024. jer su viši troškovi i povećana konkurencija pogodili operativni profit u trećem kvartalu.
Rezultati označavaju najnoviji test za generalnog direktora Ervera, koji je imenovan na tu ulogu u januaru 2024. kako bi ubrzao preokret grupe.
Govoreći na medijskoj prezentaciji ubrzo nakon objave zarade u četvrtak, Erver je rekao da kompanija cilja na dugoročni rast prodaje od najmanje 10 odsto godišnje, operativnu maržu iznad 10 odsto i smanjenje emisije gasova staklene bašte za 56 odsto do 2030. godine u odnosu na nivoi 2019.
– Zadovoljan sam ranim napretkom, ali verujem da postoji dodatni potencijal za nas – dodao je on.
Glas javnosti/A03S