Glas Javnosti

Ко има најскупљи, а ко најјефтинији градски превоз? Где се налази Србија

Ekonomija
Autor: Novosti.rs/foto: pixabay

Званично, на светском нивоу, најскупљи градски превоз има Лондон, а најјефтинији Буенос Ајрес, односно Луксембург где је бесплатан

Званично, на светском нивоу, најскупљи градски превоз има Лондон, а најјефтинији Буенос Ајрес. Ако "завиримо" у ценовнике неколико европских градова, укључујући Београд, ево како стоје ствари...

У компарацији цена градског превоза у најпрометнијим европским градовима, фокусираћемо се на месечне карте за запослене. Почнимо од наше земље, односно од главног града.

Запослени грађани републике Србије, који живе у Београду у зонама 1 и 2, за месечну БусПлус карту морају да издвоје 3.275 динара, а 285 динара мање дају они који превоз користе само у 1. зони.

Путници којима је превоз потребан и за 3. зону - месечну карту плаћају 3.890 динара. Дакле, можемо рећи да је просек 30 евра.

Загрепчани и Љубљанчани превоз месечно плаћају чак 45 евра, у просеку, само шест евра мање у односу на Беч, у којем ова услуга кошта 51 евро, слично као и у Бриселу.

У 2020. Лондон наставља да доминира када је реч о папреним ценама карата за градски превоз, па тако овде месечна карта кошта 160 евра, и то само за прве две зоне, а Лондон их има 9.

Многи житељи британске престонице се, због високих цена станова у центру, одлучују за периферију, односно зоне 3-9, па им је цена карте скупља.

У Барселони, месечна карта за метро и аутобус, у првој зони, кошта 40 евра, а она која укључује 10 вожњи - вреди 11 евра. Јасно је да се овде, као и свуда у свету, највише исплате месечне карте. Мадрид држи још јачу цену, а она износи 53 евра.

Свака држава уређује и специфичне повластице за своје грађане, било да је реч о деци, студентима, пензионерима, незапосленим лицима, или о породичним и групним картама.

АБ зона у Берлину подразумева центар и околину, а цена месечне карте градског превоза за њу је око 80 евра. У Минхену ћете овај "луксуз" платити 66 евра. У Истанбулу и Будимпешти градски превоз месечно кошта 28 евра.

Подсећамо, Луксембруг је од 1. марта званично постао прва држава са бесплатним јавним превозом.

Власти су укинуле карте за возове, трамваје и аутобусе како би помогле смањењу загађења, а уједно и сиромашнијим грађанима. У Буенос Ајресу месечна карта је 15 евра.

У односу на просечне плате у наведеним земљама Европе, јасно је да београдски јавни превоз није нимало јефтин. Примера ради, ако је просечна плата у престоници непуних 70.000 динара, а цена месечне карте 3.500, она чини 20 део плате.

У Минхену, просечна зарада стручњака без одговорности према особљу износи 4.500 евра месечно, а месечна карта кошта 66 евра, односно чини угрубо 65 део плате.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR