Више клијената банака пожалило се да су им од банака у којима имају отворене рачуна за лична примања стигла обавештења да морају доћи у банку какао би се ажурирали подаци које банка има о клијентима.
Банке су обавезне да податке о клијентима воде ажурно па овај позив можда и не би био неуобичајен да се у обавештењу банке не наводи да постоји одређени рок за то и да ће у супротном банке бити принуђене да обуставе обављање трансакција по рачунима које тај клијент има у банци.
То практично значи да клијенти неће моћи да врше трансакције, али ће моћи да подижу новац са рачуна.
У банкама објашњавају да су у складу са Законом о спречавању прања новца и финансирања тероризма у обавези да спроводе одговарајуће радње и мере познавања и праћења својих клијената.
Ово подразумева да банка о својим клијентима поседује ажурне податке, које је у обавези да прибавља по основу закона.
Такође, како наводе, новим законом уведена је обавеза банке да утврди статус функционера клијената.
Статус се у складу са смерницама за примену Закона утврђује по основу својеручно потписане изјаве клијента.
"У складу са прописима, давање, односно ажурирање података и потписивање изјава од стране клијената се пре свега врши у личном присуству", наводе у једној од српских банака.
Објашњавају да је банка у обавези да у складу са законом спроведе овај поступак током текуће године, а он такође обавезује банку да одбије извршење трансакција клијентима према којима није у могућности да изврши радње и мере познавања и праћења.
Уз то, нови закон је увео значајно строжи систем кажњавања банака за евентуалне прекршаје.
Глас јавности / Б92 / од 21.09.2018.