Glas Javnosti


Kako zaposleni u IT-ju vide svoje kompanije?

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Veća finansijska očekivanja zaposelnih i pad poverenje u menadžment osnovne su odlike aktuelne situacije u srpskom IT sektoru

Na osnovu analize preko 2.000 recenzija IT profesionalaca sa sajta HelloWorld.rs, uočava se pomak u doživljaju radnog okruženja. Kada se uporedi period od maja 2024 do maja 2025. sa istim periodom prethodne godine 2024./maj 2025. vidi se da su utisci i dalje uglavnom pozitivni, ali se fokus značajno menja - zaposleni sve manje ističu dobru atmosferu, a sve više pažnje posvećuju platama, benefitima i jasnom razvoju karijere, saopšteno je iz Infostuda.

U recenzijama iz prethodne godine najviše su isticali dobar tim, prijatnu atmosferu i fleksibilne uslove rada, koristeći izraze poput „super tim“, „odlična saradnja“ i „rad bez stresa“. Rad od kuće smatran je dodatnom vrednošću.

Međutim, u poslednjih godinu dana, teme vezane za materijalne i razvojne aspekte posla - natprosečne plate, sistem bonus, budžete za edukaciju i rad na savremenim tehnologijama - postaju dominantne.

Ovaj pomak ukazuje da je zaposlenima atmosfera manje bitna od fer zarada, tehnički izazovnih projekata i jasne razvojne putanje.


Srpske „gazde“ i u IT-ju

Sa druge strane, negativne recenzije sve češće ukazuju na nezadovoljstvo rukovodstvom i organizacijom.

Ranije su zaposleni u It-ju najviše zamerki imali na neefikasnu komunikaciju i manjak beneficija, dok sada dominiraju komentari o autoritativnom stilu vođenja, nedostatku jasnih karijernih puteva, lošoj internoj komunikaciji i nerazvijenim HR praksama. Česti su izrazi poput „gazdinski stil“, „nema feedback-a“ i „ne zna se ko šta radi“.

Što se menadžmenta tiče - zaposleni često ističu nedostatak transparentnosti u donošenju odluka, napredovanjima i promenama u organizaciji. Timska atmosfera se podrazumeva, ali IT-jevci kao izuzetno bitne ocenjuju osećaj da je kompanija pravedna, poverenje u menadžment i mogućnost ličnog rasta.

Posmatrano po pozicijama, najpozitivniji utisak ostavljaju Software Developeri. Zaposleni na Help Desk / IT Support pozicijama davali su niže ocene, uglavnom zbog uslova rada i odnosa menadžera prema njihovim ulogama.

Stale plate za početnike

Što se plata tiče, junior stagniraju sa prosečnom platom od 979 evra, dok su plate za medior i senior pozicije u porastu: medior sa 1.584 na 1.683 evra, a senior sa 2.267 na 2.367 evra. Ovaj trend pokazuje da kompanije sve više ulažu u iskusnije kadrove, dok su kod juniora opreznije.

Zaključno, zaposleni u IT-ju postaju zreliji u svojim očekivanjima - ne zadovoljava ih više samo „dobra atmosfera“. Traže konkretne benefite, jasnoću uloga, rad u novim tehnologijama i, možda najvažnije, poverenje u rukovodstvo. Poslodavci koji ne odgovore na ova očekivanja rizikuju da izgube i reputaciju i talentovane ljude. 


Glas javnosti/D03S

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR