Prema tadašnjoj zvaničnoj verziji, Agrokor je 2016. godine u pokretanje svog vebšopa uložio oko šest miliona evra (nezvanična verzija je bila nekoliko miliona evra veća), sa ambicijom da postane jedan od vodećih igrača u onlajn kupovini na jugoistoku. Evropa na duži rok.
Kupci su nedavno na sajtu Abrakadabre obavešteni da će vebšop prestati sa radom poslednjeg dana avgusta, a poslednji dan za kupovinu na Abrakadabri bio je 12. avgust, piše Lider. S obzirom da je Abrakadbra bila prodavnica neprehrambenih proizvoda, uključujući i tehničku robu, koja podleže obavezi trgovca da izda garanciju, kupcima je obećano da će sva pitanja u vezi sa garancijama, reklamacijama i isporukom porudžbina rešavati korisnička podrška, koji će ostati aktivan još dve godine.
Iako je već u prvoj godini rada pokrenuta sa planom da ostvari prihod od prodaje od dvadeset miliona evra, Abrakadabra nikada nije uspela da se približi tom iznosu. Sam početak njenog poslovanja bio je mnogo slabiji nego što se očekivalo, a onda se desio i Agrokorov krah, koji je, kako se ispostavilo, bio i početak njenog kraja. Fortenova kompanija A007 Plus, nosilac brenda Abrakadabra, je doduše imala stalan rast prihoda u poslednjih pet godina (sa 1,3 miliona evra u 2019. na 5,3 miliona u 2023), ali je njen godišnji gubitak, koji je prošle godine premašio dva miliona evra. godine.
Ako smo dobro razumeli formulaciju Fortenove da će „Abrakadabra brinuti i biti odgovorna za sve svoje zaposlene kojima je obezbeđen kontinuitet radnog odnosa“, to bi trebalo da znači da će njenih 26 zaposlenih biti raspoređeno u okviru Fortenova grupe.
Glas javnosti/B06S